השוק

אל על השלימה הנפקת מניות - המוסדיים הזרימו ביקושים גבוהים

אחת מהנקודות המשמעותיות ביחסים שבין חברה לבעלי המניות שלה, היא נושא הנפקת המניות; אל על יצאה הלילה בהנפקת מניות של 100 מיליון דולר והמוסדיים ניצלו את ההזדמנות והזרימו ביקושים גבוהים
ניצן כהן | 
עמיקם בן צבי (צילום דוברות אל על)
אחת הסוגיות הסבוכות ביחסים שבין חברה לבעלי המניות שלה הוא נושא הנפקת המניות. באופן כללי הנפקת מניות דורשת מבעלי המניות להכניס כסף לחברה כדי לשמור על חלקם בה או לחילופין לא להזרים כסף ולהידלל, מה שאף אחד לא אוהב.
אל על נמצאת בנקודה מעניינת בחיים שלה היא צריכה להתמודד עם תנאי שוק מוכרים כמו התחרות על כל מושב פנוי בפסח - חג הטיסות הגדול ובמקביל היא צריכה לשמור על יתירות (משמעותית) כדי לספק לישראל את שירותי הטיסה בנקודות קיצון (כמו מלחמה). איך מאזנים בין הדברים? זה מה שהופך את אל על למעניינת כרגע.
 
אם כן, אל על הודיעה לא מכבר על תוכנית הצטיידות של מטוסים נוספים וזה דורש כסף כמו גם הפעילות השוטפת. אל על עשתה את הדבר המתבקש וזה ללכת לכיוון של גיוס הון בשונה מגיוס חוב וזה יאפשר להנהלה גמישות תפעולית גדולה יותר ועכשיו נשאלת השאלה, כיצד המשקיעים המוסדיים יעכלו אותה וזה עמד למבחן הלילה.
אם כן, אל על דיווחה היום על השלמת השלב המוסדי בגיוס שהיא מבצעת בימים אלה. במסגרת השלב המוסדי, התקבלו ביקושי יתר של כ- 450 מיליון ש"ח, מתוכם נענתה החברה להתחייבויות מוקדמות של משקיעים מסווגים בהיקף של כ-357 מיליון שקל (כ-100 מיליון דולר).
במסגרת המכרז המקדים למשקיעים מסווגים, הוצעו יחידות המורכבות מ- 100 מניות רגילות של החברהו-100 כתבי אופציה (סדרה 3) חדשים, נסחרים בבורסה, רשומים על שם, הניתנים למימוש למניות. הרכב היחידה הסופי ייקבע בהמשך במסגרת מכרז לציבור, ככל ויתקיים.
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על: "גיוס ההון שהתבצע הלילה ממשקיעים מוסדיים מהווה הבעת אמון בחוסנה הפיננסי של אל על וזאת לאחר שבמחצית השנה האחרונה שומרת החברה על הגשר האווירי לישראל ומוכיחה את תרומתה לחוסן הלאומי וההמשכיות העסקית במשק. גיוס זה מהווה ציון דרך בדרכה החדשה של אל על לאחר תקופת הקורונה ותוך שאנו נערכים להמשך התפתחותה של החברה".
דינה בן טל גננסיה, מנכ"לית אל על:  ״סיום השלב המוסדי בגיוס ההון של החברה בהצלחה יתרה נותן לנו רוח גבית משמעותית מהשוק להמשך מימושה של התכנית האסטרטגית של החברה. אנו ממשיכים לפעול כדי לתת מענה לביקושים בשוק התעופה ואין ספק שגיוס ההון יסייע לנו ביישום מתווה ההצטיידות ארוכת הטווח שלנו". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה