השוק

כלל ביטוח מציגה: ביקושים של פי 2 בהנפקה לילית

המוסדיים ניצלו את ההזדמנות שכלל ביטוח יצאה בהנפקה מהירה והזרימו אליה ביקושים של כמעט 850 מיליון שקל; כלל ביטוח, אגב, הסכימה לקחת "רק" 460 מיליון שקל; יורם נוה: "מדובר בהבעת אמון בחברה שבתקופה כזו גייסה במרווחים קרובים לשוק"
ניצן כהן |  1
יורם נווה, מנכ"ל כלל ביטוח (צילום סיון פרג', shutterstock, וידאו הד)
כלל ביטוח קיבלה מהמוסדיים הזמנות של פי 2 מכמות האג"ח שביקשה לגייס הלילה. בסופו של יום לקחה החברה 460 מיליון שקל כשהביקושים של המוסדיים הסתכמו ב-840 מיליון שקל. ההנפקה הייתה בדרך של הרחבת סדרה 13 שהיא אחת הסדרות החביבות על המשקיעים המוסדיים.
נסביר לרגע את האתגר של כל המגזר הפרטי/ עסקי בימים האלה. נכון לעכשיו הממשלה מגייס סכומי כסף משמעותיים מידי חודש מהמוסדיים (סדר גודל של 16 מיליארד שקל בחודש) וזה יוצר לחץ בשוק האג"ח מאחר והממשלה למעשה קובעת את המחירים ואם חברה, טובה ככל שתהיה, רוצה להתחרות בממשלה על הכסף של המוסדיים היא צריכה לשלם יותר וכאן מתחיל משחק מסוכן מאוד לעולמות המימון החוץ בנקאי.
 
כלל ביטוח היא חברה טובה שהשלימה בשנה שעברה מהלכים אסטרטגיים שהם לא פחות ממחוללי תחרות (רכישת חברת כרטיסי האשראי MAX), כאלה שמייצרים פוטנציאל לא מבוטל בה. מכאן המוסדיים אוהבים את האג"ח של החברה, אבל במחיר הנכון. וכדי להבין את המחיר הנכון צריך להבין שמרווח בין אג"ח קונצרני לממשלתי המקביל של 1.5 נחשב למרווח טוב.
כלל ביטוח (סדרה 13) נסחרת במרווח של 1.29 וזה אומר שהחברה משלמת מחירים נמוכים מאוד ביחס לאלטרנטיבות ועדיין המוסדיים רוצים את הסחורה הזו וזה הופך את האג"ח של כלל להחזקת "עוגן" בתיק של המוסדיים ומכאן, כדי להבין טוב יותר את תמונת המצב בבנקאות הצללים, כדאי לשים לב לאג"חים האלה.
יורם נוה, מנכ"ל כלל ביטוח ופיננסים, ציין: ״זו היא הבעת אמון נוספת של שוק ההון בכלל ביטוח ופיננסים, אף בימים אלו המאופיינים בתנודתיות רבה בשווקים בכלל ובציפיות הריבית בפרט. החברה קיבלה ביקושים גבוהים, יותר מפי 2 מהכמות שהוצעה, במרווח קרוב למרווח בו נסחרו אגרות החוב היום. הנפקה זו מצטרפת למהלכים קודמים מוצלחים שערכה הקבוצה בשנה האחרונה במסגרת ניהול ההון שלה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חברה גרועה והשקעה מסוכנת
    מבין 04/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שומר נפשו ירחק מחברה זו
    סגור