השוק

כמה הרווחתם בקופות הגמל וקרנות ההשתלמות בחודש מרץ

הרבעון הראשון של השנה הסתיים עם תשואות פנטסטיות בקופות הגמל וקרנות ההשתלמות וזה במקביל למלחמה וחוסר הוודאות המשמעותי בישראל, חוסר ודאות שפוגע בביצועים; אבל יש מסלול אחד שהניב יותר מ-10% מתחילת השנה וזה כבר מעניין
ניצן כהן |  2
בתי השקעות (צילום יחצ, בועז צרפתי, מתוך אתר אנליסט, סם יצחקוב, shutterstock)
הרבעון הראשון של שנת 2024 הסתיים כשהתשואות בקופות הגמל וקרנות ההשתלמות מרקיעות לשחקים. מניתוח שנעשה בבית ההשקעות מיטב עולה כי האפיק צמוד ה-S&P500 נותר האפיק המניב ביותר והקופות והקרנות שנצמדו אליו הניבו, להערכת מיטב, לא פחות מ-11% מתחילת השנה וזה סיפור מעניין.
כאן המקום לציין שמאז תחילת שנת 2023 העבירו המשקיעים המוסדיים לא פעם בבקשה/ דרישה של הלקוחות הרבה כסף ל-S&P500 ואמנם האפיק הזה הוא האופנה האחרונה בשוק ההון אבל הפעם מדובר באופנה שיש בה היגיון רב רב על רקע המהפכה המשפטית, האסון של ה-7 באוקטובר, המלחמה שבאה בעקבותיו וחוסר היכולת של ממשלת נתניהו לתפקד בצורה שנחזית להיות מיטבית.
 
באופן עקרוני הנושא של התשואות החיוביות בשווקים נובע מהציפיות להורדת ריבית מה שאומר שבאופן עקרוני האלטרנטיבה "חסרת הסיכון" בשוק האג"ח הופכת להיות פחות אטרקטיבית וזה אומר שמי שיכול לרכוש עכשיו בסכומים גבוהים אגרות חוב לפני שהריבית יורדת - עושה את זה וזה מניב רווחי הון בשוק האג"ח כשמנגד, ציידי המציאות מתחילים להסתער על שוק המניות בניסיון לאתר מניות מדוכאות.
באשר להשקעה בשוק המניות הישראלי הרי שהקונצנזוס מדבר כרגע על היערכות לריבאונד, כלומר ליום שאחרי המלחמה, כשהבעיה הגדולה היא שהיום שאחרי המלחמה מבושש לבוא ולא נראה שממשלת נתניהו מתחילה לייצר דיונים או תוכניות עבודה ליום שאחרי וזה מכביד על השוק.
מאחר והאמון של המשקיעים בממשלה אינו מהגבוהים הרי שהמשקיעים נושאים עיניים לארה"ב ולמערך התאומים שבין הצבא לממשל האמריקאי, הפנטגון ומחלקת המדינה ושם יש התקדמות במגעים, לפחות לפי הדיווחים ומכאן שאנחנו רואים סוג של הפנמה של המשקיעים שאם אלה הם פני הדברים הרי שכדאי להיצמד למדדים האמריקאים תוך ציד של "מציאות" בשוק הישראלי של מניות/ חברות מדוכאות שיכולות להתאושש מהר יחסית בתהליך שהאמריקאים יכפו על ישראל.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כתבה פח
    היועץ 04/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 2
    כמה אתה טיפש.הבורסה מצויינת מדדים טובים.ממשלה מתפקדת.עלק כתבה פוליטית.
    סגור
  • ״ממשלה מתפקדת״?
    אזרח פח 04/2024/03
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כספים קואליציוניים נשפכים למקורבים ללא חשבון ושר אוצר שמונע רכש צבאי אמריקאי בעת מלחמה, תחזית צמיחה שלילית, ראש ממשלה מבועת ומבולבל במסיבת עיתונאים שהוא עצמו יזם, והמסקנה: לאזרחי המדינה יש אמון מלא בממשלה...
    סגור