השוק

ניתוח: כמה הרווחתם אם השקעתם בקרנות נאמנות מתחילת השנה

ניתוח שנערך בבית ההשקעות מיטב מגלה שמתחילת השנה עלה שווי נכסי קרנות הנאמנות (עליית ערך בלבד) ב-20 מיליארד שקל, מה שאומר שכל מי שהחזיק בקרנות נאמנות באפיקים הנכונים הרוויח לא מעט כסף
ניצן כהן | 
בורסה (צילום shutterstock)
ניתוח שנעשה בבית ההשקעות מיטב מגלה שברבעון הראשון של שנת 2024 צמחה תעשיית קרנות הנאמנות ב-8.8% וסך הנכסים שלה מסתכם ב-496.3 מיליארד שקל לעומת 456 מיליארד שקל ברבעון הרביעי של 2023. במיטב אומרים שמחצית מהעלייה בשווי הנכסים המנוהלים מיוחס לעליית ערך נכסים מוחזקים, כלומר רווחים של יותר מ-20 מיליארד שקל.
"הצמיחה נבעה בחלקים שווים מהתשואה החיובית שתרמה עליית ערך של כ-20.3 מיליארד שקל וכניסת הכספים שהסתכמה בכ-20 מיליארד שקל, מה שהביא לצמיחה כוללת של כ-40.3 מיליארד שקל בנכסי התעשייה" אומרים במיטב.
 
ניתוח אפיקי ההשקעה השונים מגלה כי לאחר שבשנה שעברה הקרנות הפסיביות עקפו לראשונה את הקרנות האקטיביות המסורתיות בהיקף הנכסים המנוהל, ברבעון הראשון של השנה הן גם המגייסות הגדולות בתעשיית הקרנות עם גיוס כולל של כ-8.4 מיליארד שקל שנחלק בצורה די מאוזנת בין קרנות הסל שגייסו כ-4.3 מיליארד שקל לבין הקרנות המחקות אשר גייסו כ-4.1 מיליארד שקל.
בקרנות המחקות ובקרנות הסל הגיוס הגבוה ביותר נרשם בקטגוריה של מניות בחו''ל כ-6.4 מיליארד שקל, שמייצגים כ-76% מסך הגיוס של הקרנות הפסיביות. (כ-1.8 מיליארד שקל בקרנות המחקות וכ- 4.6 מיליארד שקל בקרנות הסל).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה