השוק

רני צים מבטל עסקת 'בעלי עניין' של 250 מיליון שקל; כל הפרטים

איש העסקים רני צים ניסה למכור את מרכזי הקניות שלו לפסגות בעסקת 'בעלי עניין' אולם לטענתו, בעל מניות במרכזי הקניות התנגד לעסקה ומכאן הוא החליט שהוא מבטל אותה
ניצן כהן | 
רני צים (צילום pixabay, מאיר אדרי, פלאש 90)
איש העסקים רני צים מבטל את 'עסקת בעלי העניין' הגדולה שניסה לעשות. צים למעשה רצה למכור את המניות שלו במרכזי הקניות לפסגות בעסקה של 250 מיליון שקל. לטענת רני צים פנה אליו אחד מבעלי המניות במרכזי הקניות וטען כי הוא מתנגד לעסקה וצים נענע לבקשתו לבטל אותה - והוא מבטל את העסקה.
כדי לעשות את העסקה, רני צים גיבש נוסחה ממנה ייגזר מחיר המניה אבל הוא נתן לפסגות מחיר רצפה של 3.2 שקל למניה. מחיר שהוא גבוה מהמחיר בבורסה שעומד על 3.16 שקל.
 
העסקה הייתה אמורה בסופו של יום להשאיר את פסגות עם יתרות נזילות של 60 מיליון שקל (רני צים היה אמור לקבל במועד החתימה 200 מיליון שקל ועוד 50 מיליון שקל במעלה הדרך). 
עסקה מהסוג שניסה לתפור רני צים, בהנחה שהיא עסקה טובה לכולם, היא עסקה מורכבת מאוד מאחר וצים הוא בעל השליטה בשתי החברות ומבנה הבעלות בשתיהן הוא שונה וזה יוצר מערכת אינטרסים שעלולה להתנגש ומכאן נראה היה שהדרך לביטול העסקה קצרה יותר מהדרך להתממשות שלה.
פסגות נזכיר היה אחד מבתי ההשקעות המרכזיים בישראל בשיאו היא ניהלה קופות גמל, קרנות השתלמות, קרנות נאמנות וכן הלאה כשאחת הפעילויות האחרונות שנותרו לה הן חברה הבורסה ופעילות הברוקראז' שנמצאים על המדף. אחרי מכירת פעילות שוק ההון תיוותר פסגות עם פעילות של אשראי חוץ בנקאי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה