השוק

האסטרטג של דיסקונט: למרות האינפלציה, יהיו הורדות ריבית השנה

שמוליק קצביאן, אסטרטג השווקים של בנק דיסקונט מעריך שלמרות האינפלציה הגבוהה בארה"ב, הפדרל ריזרב יוריד את הריבית השנה מספר פעמים, אבל התהליך הזה יתחיל עמוק בתוך המחצית השניה של השנה
ניצן כהן | 
אילוסטרציה (צילום vecteezy)
שמוליק קצביאן, אסטרטג השווקים של בנק דיסקונט אומר היום כי למרות האינפלציה הגבוהה בארה"ב בחודש מרץ, הפדרל ריזרב יוריד את הרבית תמספר פעמים אבל התהליך הזה יתחיל עמוק במחצית השניה של השנה.
קצביאן אומר כי "מדד המחירים לצרכן בארה"ב לחודש מרץ הפתיע כלפי מעלה בכ-0.1% את התחזיות, תוך האצה בליבת השירותים ללא דיור, נתון שהפד מעניק לו חשיבות גבוהה. כמו כן, המגמה ב-3 החודשים האחרונים מצביעה על האצה גם באינפלציית הליבה הכוללת לשיעור שיא (במונחים שנתיים) מאז מאי 2023.
 
"נראה כי הפד יתקשה להפחית את הריבית ביוני ותהליך הפחתות הריבית ידחה, אך להערכתנו עדיין יחל ב-2024".  
עוד אומר קצביאן כי "בתקופה האחרונה חברי פד רבים ציינו ש"אין צורך למהר" לגבי תחילת מחזור הפחתות הריבית וכי הם רוצים להיות יותר בטוחים כי ההאטה באינפלציה נמשכת לפני ההחלטה להתחיל ולהפחית את הריבית.
"הנתונים האחרונים מצביעים כי האינפלציה "עדיין איתנו", כך שבשלב זה נראה כי גם הפחתת ריבית ביוני פחות סבירה. יחד עם זאת אנו מעריכים כי מחירי השכירות ורכיבים נוספים ירשמו האטה בהמשך השנה, כך שריבית הפד תופחת 2-3 פעמים, החל מהמחצית השנייה של השנה. נדגיש כי הנתונים שיפורסמו עד אז, ובפרט נתוני האינפלציה, יהיו חשובים מאוד בהקשר החלטת הפד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה