השוק

למרות האטה באינפלציה: הריבית בגוש האירו נותרה ללא שינוי

כצפוי: הבנק המרכזי באירופה הותיר את הריבית בגוש האירו ללא שינוי בפעם החמישית ברציפות, זאת למרות ההאטה ברמת האינפלציה. למרות זאת, נשיאת הבנק האירופי, כריסטין לגארד, רמזה על הורדת ריבית בהחלטה הקרובה ביוני
מערכת ice | 
בניין האיחוד האירופי בבריסל (צילום dimitrisvetsikas1969 / Pixabay)
הבנק המרכזי באירופה הותיר אתמול (חמישי) את הריבית בגוש האירו ללא שינוי, כשהיא עומדת עדיין על 4.5%, כצפוי יש לומר. זו הפעם החמישית ברציפות בה הבנק המרכזי באירופה משאיר את הריבית בעינה.
למעשה, מדובר ברמה הגבוהה ביותר של הריבית בגוש האירו מאז הושק מטבע היורו בשנת 1999, כלומר הכי גבוהה מזה 25 שנה. במסיבת עיתונאים שקיימה נשיאת הבנק האירופי, כריסטין לגארד, עם ההכרזה על החלטת הריבית, בה היא רמזה כי בהחלטה הבאה על הריבית, בחודש יוני הקרוב, היא ככל הנראה תרד, זאת על רקע ההאטה ברמת האינפלציה ביבשת.
 
במהלך מסיבת העיתונאים, כריסטין לגארד כי "באפריל נקבל מידע מסוים ונתונים מסוימים, אבל בחודש יוני, אנחנו נדע יותר ונקבל הרבה יותר נתונים והרבה יותר מידע". עוד סיפרה על נתוני האינפלציה שימשיכו לרדת בקרוב כי: "מרבית מדדי האינפלציה המשיכו לרדת בפברואר, ואישרו בכך תמונת מצב של דעיכה הדרגתית בלחצי המחירים. האינפלציה צפויה לנוע סביב הרמות הנוכחיות בחודשים הקרובים ואז לרדת ליעד שלנו בשנה הבאה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה