השוק

מנכ"ל נייקי מאשים: זו הסיבה לירידה החדה במכירות החברה

במשך שנים, מוצרי הספורט של נייקי, היו בחזית החדשנות בתחום מוצרי הספורט. אך השנה, נראה שהמצב אחרת כשהחברה נשארה מאחורה. כל זה הוביל לביקורות שליליות, ירידה בהכנסות וירידה של 15 בשווי מניית החברה. כעת, מנכ"ל החברה ג'ון דונהו, מנסה לעשות סדר בדברים ולהסביר מהי הסיבה והפתרון למצב הנוכחי
מערכת ice |  4
נייקי (צילום unsplash)
במשך שנים, תאגיד נייקי (Nike), אשר מוכר בזכות מוצרי הספורט ובעיקר נעלי הספורט פרי יצירתו, שמר על מעמדו כחוד החנית של החדשנות בענף הספורט. אך בתקופה האחרונה, זאת לאחר שהמותג לא סיפק את הסחורה ולא הביא חדשנות כלשהי בתחום מוצרי הריצה, הוא זכה ללא מעט ביקורת על כך שאיבד את מעמדו. 
הקהל דיבר ברגלים ונייקי החלה לרשום ברחבי העולם ירידה בהכנסות, כשבמקביל, בשנה האחרונה, מניית החברה ירדה בלא פחות מ-15%. אגב, המנייה של המתחרה הגדולה אדידס, עלתה באותה תקופה ב–34%.
 
נייקי, פועלת בישראל באמצעות חברת ריטיילורס, שבשליטת קבוצת פוקס־ויזל. ריטיילורס,  מפעילה כזכיינית 26 חנויות נייקי בישראל ועוד חנויות באירופה וקנדה. בנוסף, נייקי מחזיקה בנציגות בישראל, שאמונה על המכירות לסיטונאים, בהם חנויות מולטי המוכרות מגוון מותגי ספורט.
בראיון שנערך עמו ביום שישי האחרון לרשת CNBC, מנכ"ל נייקי העולמי, ג'ון דונהו, טען שהירידה במכירות והעובדה שהחברה מפגרת מאחור בכל הנוגע לחדשנות בתחומה, קשורה לעובדה שהחברה התנהלה במשך 2.5 במתכונת עבודה מרחוק.
 
דונהו אמר כי: "בדיעבד, מסתבר, שממש קשה לעשות חדשנות נועזת ומפריעה, לפתח נעל משבשת באומץ בזום. הצוותים שלנו חזרו יחד לפני 18 חודשים באופן אישי, ואנחנו מזהים את זה. אז יישרנו מחדש את החברה שלנו, ובמהלך השנה האחרונה התמקדנו ללא רחמים בבנייה מחדש של צינור החדשנות המשבש שלנו יחד עם צינור החדשנות האיטרטיבי שלנו".
כזכור, בחודש דצמבר האחרון, נייקי הכריזה על תוכנית ארגון מחדשת במהלכה היא תפעל בשלוש השנים הקרובות להפחתת עלויות בהיקף של 2 מיליארד דולר על מנת להשקיע בפיתוח מוצרים. בסמוך להצהרה, החברה פיטרה 2% מעובדי החברה.
דונהו, מתעקש שנייקי עדיין מהווה כוח מוביל בשוק מוצרי הספורט העולמי ובריאיון הוא שיגר מסר אופטימי: "עשינו יותר כדי לקדם את הריצה מכל מותג בעולם במהלך 50 השנים האחרונות ואנחנו ממשיכים להוביל עם רצי עילית. חדשנות תמיד הייתה מה שסימן את נייקי בריצה, כמו בקטגוריות אחרות ולכן אנחנו לא רק נעתיק את מה שאנשים אחרים עושים, אנחנו הולכים להביא חדשנות".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אנג׳ל מחולון שבר אותם (ל"ת)
    אני 04/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    לא לקנות!
    עם ישראל 04/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החברות האלו נייקי,אדידס ,nb וכל השאר מוכרים נעליים שמייצרים בעלות של 10דולר במחירים מופקעים של לא פחות מ700שח שלא לדבר על הביגוד....חולצה ב300-400 שח למה? אני קונה חיקויים בפחות מרבע מחיר שהם בעצם אותו הדבר כמו המקור... made in china
    סגור
  • 2.
    חומרים חדשים לנעלים שלא מתאימים לנעלים.
    גולן 04/2024/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שייפים המהום של נעליים שהיו אין כבר. נעלי ריצה פשוטות כבר לא נוחות. אין להשיג צבעים רק שחור ואפור בהיר. תחליפו עובדים בעיצוב. תני לי מה שהיה לפני 6 שנים
    סגור
  • 1.
    מחירים גבוהים ללא הצדקה (ל"ת)
    ענבל 04/2024/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור