השוק

בנק הפועלים הפך לבנק הגדול במדינה; מה עובר על מניית לאומי?

בנק הפועלים עבר היום את בנק לאומי והפך באופן רשמי לבנק הגדול בישראל במונחי שווי שוק; אבל משהו לא טוב עובר על מניית לאומי כשיחס שווי השוק להון העצמי שלו ירד היום מתחת ל-0.8 תוך שהמניה ריכזה מחזור גבוה
ניצן כהן |  1
דב קוטלר, חנן פרידמן (צילום Magma Images, אורן דאי, יחצ, גדי דגון)
בנק הפועלים הפך היום לבנק הגדול במדינה, לפחות במונחי שווי שוק וזו היסטוריה קטנה במונחים בנקאיים. שווי השוק של בנק הפועלים הסתכם היום בכ-44 מיליארד שקל ובכך למעשה עקף בנק הפועלים את בנק לאומי ששווי השוק שלו ירד לכ-43 מיליארד שקל.
נתון מעניין נוסף מגלה כי יחס שווי השוק להונו העצמי של בנק לאומי ירד היום מתחת ל-0.8% והוא הנמוך במערכת (יחד עם דיסקונט) שהיחס הזה אצל שני הבנקים עומד על 0.79. היחס הזה בבנק הפועלים עומד על 0.83 בעוד במזרחי טפחות היחס הזה עומד על 1.23 והוא הגבוה במערכת כשהבנק השני עם יחס שווי שוק להון עצמי של הבינלאומי, הוא השני במערכת, ועומד על 1.19.
 
במניות הבנקים עובר תהליך מעניין כשמה שעובר על לאומי החודש זה דבר עוד יותר מעניין. נסביר כי בעוד כל מניות הבנקים ירדו הרי שמניית לאומי מובילה את הירידות במחזורים גבוהים.
בשוק ההון מסבירים את הירידה החדה במניית לאומי (מתחילת החודש ירדה המניה ביותר מ-8%) בכך שבקרב המשקיעים קיים חשש שתיק הנוסטרו של הבנק מלא אגרות חוב שמסבים לו הפסדי הון (התשואות עלו חזק מאוד בתקופה האחרונה) וזה אומר שאם הניתוח הזה של המוסדיים נכון, הרי שבנק לאומי עושה צעד לא קטן לקראת גיוס הון כדי לחזק את מבנה ההון שלו וזה תהליך שבעלי המניות לא אוהבים.
נדגיש כי מדובר בהערכות של משקיעים מוסדיים שפעילים מאוד במניות הבנקים והחשש שלהם שאם התשואות ימשיכו לעלות הרי שלאומי יהיה חייב לגייס הון ומכאן שהם מעדיפים כרגע לצאת מהנייר ולחכות להתבהרות התמונה כדי שאם לאומי יצא לגיוס הון, הרי שניתן יהיה לקנות את המניות שלו בהנפקה במחיר נמוך - יחסית.
נדגיש שוב כי מדובר בהערכה של המשקיעים ולא בקביעה חד-ערכית והערכה זו יכולה להיות אחד ההסברים להתנהגות של בנק לאומי שמגיבה מתחילת החודש בתגובה חדה יותר מהמגמה בשאר מניות הבנקים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נקודה למחשבה
    באפט 04/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאומי שוקלת יותר במדד ת''א מאשר פועלים , והמדד סובל לאחרונה ממכירה של משקיעים זרים .
    סגור