השוק

עסקת ענק בישראל: חברת המשלוחים נרכשה תמורת 80 מיליון שקל

קבוצת ETGA, הפועלת בתחומי הלוגיסטיקה והמימון החוץ בנקאי, מרחיבה את פעילותה בתחום הלוגיסטיקה אחרי שרכשה את מלוא המניות (100%) של חברת השילוח ועמילות המכס ISLINE בהשקעה של כ-80 מיליון שקל
מערכת ice |  1
לוגיסטיקה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
קבוצת ETGA, הפועלת בתחומי הלוגיסטיקה והמימון החוץ בנקאי (התמחות ייחודית במימון יבוא), מרחיבה את פעילותה בתחום הלוגיסטיקה: החברה מדווחת הבוקר (ראשון) על התקשרות בהסכם לרכישת מלוא המניות (100%) של חברת השילוח ועמילות המכס ISLINE בהשקעה של כ-80 מיליון שקל.
במסגרת העסקה תשלם ETGA למוכרים - ראובן הרשקוביץ (75%) ואוראל הרשקוביץ (25%) - 65.5 מיליון שקל, וכן תשקיע 14.5 מיליון שקל ב-ISLINE (כסף "לתוך החברה"). העסקה גם כוללת תמורה נדחית מבוססת ביצועים בסך של עד 15 מיליון שקל, כנגזרת לתוצאות ISLINE בשנים 2024-2026.
 
ISLINE הוקמה בשנת 1986 על ידי ראובן הרשקוביץ שהוביל אותה להיות אחת מחברות השילוח המצליחות בשוק הישראלי. לפני כעשור הצטרף בנו, אוראל הרשקוביץ, שהוסיף לחיזוקה וצמיחתה של החברה, תוך שימת דגש על שילוב גישה טכנולוגית מתקדמת.
בשנת 2017 מונה אוראל למנכ"ל. ISLINE עוסקת בשילוח בינלאומי ועמילות מכס, והיא מספקת בין היתר, שירותי יבוא, יצוא, עמילות, משלוחי צד ג' ופרויקטים למאות לקוחות. בנוסף, ל-ISLINE פעילות בינלאומית באמצעות חברה בת איטלקית. ISLINE מעסיקה כ-95 עובדים ומשרדיה הראשיים ממוקמים בלוד, בנוסף לסניפי קצה בנמלים ובנתב"ג.
המוכרים ראובן ואוראל הרשקוביץ (קרדיט – יש – ליין)  
הרווח הנקי של ISLINE בשנת 2023 עמד על כ-14.1 מיליון שקל, ובשנת 2022 הסתכם בכ-15.2 מיליון שקל (הנתונים הינם על בסיס דוחות מבוקרים, שנערכו לפי התקינה הישראלית). קודם להשלמת העסקה תחלק ISLINE למוכרים דיבידנדים בסך כולל של כ-39.5 מיליון שקל.
יצוין כי לאחר השלמת העסקה ולאחר חלוקת הדיבידנדים, ל-ISLINE לא צפוי להיות חוב פיננסי משמעותי. השלמת העסקה כפופה להתקיימותם של תנאים מתלים שונים, ובהם קבלת אישור רשות התחרות.
רכישת ISLINE נעשית כחלק מהאסטרטגיה של ETGA להרחבת פעילות הלוגיסטיקה, וזאת באמצעות הוספת שירותים משלימים שיהוו חלק ממעטפת ה-"One Stop Shop" ללקוחות הקבוצה. העסקה אף נועדה ליצור מנועי צמיחה חדשים, ולחזק את מעמדה של ETGA כחברה מובילה ומרכזית בענף הלוגיסטיקה בישראל. לצד זאת, הפעילות הבינלאומית של ISLINE תומכת באסטרטגיה של ETGA לכניסה לפעילות מעבר לים.
יצוין כי רכישת ISLINE היא עסקת הרכישה הרביעית שמקדמת קבוצת ETGA. בשנת 2019 רכשה הקבוצה את קדם לוגיסטיקה, המתמחה בתחום הבלדרות וה-e-commerce; ובשנת 2020 נרכשו תואם מימון העוסקת בתחום המימון החוץ בנקאי, וחברת TFC המתמחה בפעילות שילוח ועמילות מכס. 
סל השירותים שמעניקה ETGA במסגרת פעילות הלוגיסטיקה כולל בין השאר, האחדת מטענים - פתרון לוגיסטי ליבואנים ויצואנים המעוניינים לשלוח סחורה שאינה מגיעה לכדי מכולה שלמה; יבוא-יצוא; הובלה ימית; עמילות מכס; הובלה אווירית; אחסנה; בלדרות; חכירת אוניות ומטוסים; הובלה יבשתית; אריזה מסחרית; e-commerce ועוד. לקבוצת ETGA תיק לקוחות מגוון, הכולל מעל 2,000 לקוחות מענפים שונים.
בחודש שעבר פרסמה ETGA את התוצאות הכספיות לשנת 2023. הכנסות החברה בשנה החולפת הסתכמו בכ-354.8 מיליון שקל, והרווח הנקי עמד על כ-26.6 מיליון שקל. פעילות מגזר הלוגיסטיקה הניבה הכנסות בסך של כ-315.7 מיליון שקל, ורווח תפעולי בסך של כ-26.4 מיליון שקל. בגין רווחי 2023 הכריזה החברה על שלוש חלוקות דיבידנד בסכום כולל של 11 מיליון שקל. הונה העצמי של החברה מסתכם בכ-247 מיליון שקל, כ-50.8% מסך המאזן, נכון ליום 31 בדצמבר 2023.
ברק דותן, יו"ר ETGA, מסר: "ETGA מדווחת הבוקר על עסקת רכישה בתחום הלוגיסטיקה – הרביעית שמבצעת הקבוצה מאז שנת 2019. במסגרת העסקה, ETGA תרכוש את ISLINE, שהיא מחברות השילוח ועמילות המכס המובילות בשוק. העסקה מחזקת את מעמדה של ETGA כאחת מחברות הלוגיסטיקה המרכזיות בישראל, והיא צפויה לסייע לקבוצה לבסס מנועי צמיחה ולתמוך באסטרטגיה לכניסה לפעילות בינלאומית"
לירן יעקבסברג, מנכ"ל ETGA, מסר: "אנו שמחים לצרף את ISLINE לקבוצת ETGA. ISLINE הינה חברה מובילה בתחומה, המתאפיינת בניהול ובכוח אדם איכותיים. גם לאחר הרכישה, ISLINE תמשיך להתנהל כחברה עצמאית, כשראובן ואוראל הרשקוביץ ימשיכו להוביל את החברה להצלחה. הצטרפותה של ISLINE לקבוצת ETGA צפויה לחזק אותה בכל ההיבטים, ואנו בטוחים שהחיבור יניב ערך מוסף לעובדי ולקוחות החברה".
ראובן הרשקוביץ, יו"ר ומייסד ISLINE, מסר: "אין ספק שהשילוב של ISLINE עם קבוצה חזקה ואיתנה ייצר כוח משמעותי שיבוא לידי ביטוי בחיזוק והרחבת סל השירותים ללקוחות".
אוראל הרשקוביץ, מנכ"ל ISLINE, מסר: "ענף השילוח עובר שינויים מרתקים בשנים האחרונות, ואנחנו ערוכים לעידן הדיגיטלי יותר מתמיד. אני שמח להמשיך להוביל את חברת ISLINE לצמיחה תחת קבוצה מצוינת ושותפים נהדרים לדרך".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כל הכבוד
    ציון 04/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברה ברמה גבוהה
    סגור