השוק

שופרסל חוטפת תביעת ענק: הבעלים החדשים גרמו לנזקים?

חיים שלו, בעל מניות בשופרסל, הוא מגיש התביעה והוא טען בתביעתו כי: "האחים אמיר ביקשו לרכוש את השליטה בשופרסל "בדרך מתחכמת" שתכליתה לנסות ולפטור אותם מלשלם לציבור את מלוא פרמיית השליטה ומבלי להיקלע לתחרות על השליטה בחברה". ההערכה של המומחים מדברת על נזק של עד רבע מיליארד שקל לבעלי מניות
מערכת ice | 
שלומי ויוסי אמיר (צילום vecteezy, יחצ)
הדרמה בשופרסל מסרבת להגמר. אחרי שהאחים אמיר השתלטו על ענקית הקמעונאות, החלה בדיקה של רשות ניירות ערך למהלך שנאמד ב-1.6 מיליארד שקל ולא מעט מינוים נפסלו ובדיקות נפתחו סביב הקשר שלהם למוסדיים שאישרו את שליטתם עם 24.9% בחברה.
כאמור, על פי גלובס, אמש [ראשון] הוגשה תביעה ייצוגית חדשה נגד האחים אמיר ורשת שופרסל, עקב רכישת החברה. בתביעה, בטענה כי העסקה התאפשרה רק הודות להסכמה עם הגופים המוסדיים על אחזקה במשותף, דבר המנוגד לחוק החברות, כשבכך הופרה חובת תום הלב והאיסור על קיפוח בעלי מניות מהציבור, לפי הפרסום.
 
החלק המעניין הוא שחוות דעת של מומחה שצורפה לכתב התביעה, מעלה הערכה כי הנזק לבעלי המניות מהציבור בסך שנע בין 146 ל־232 מיליון שקלים בסך הכל, כמעט רבע מיליארד שקל.
חיים שלו, בעל מניות בשופרסל, הוא מגיש התביעה והוא טען בתביעתו כי: "האחים אמיר ביקשו לרכוש את השליטה בשופרסל "בדרך מתחכמת" שתכליתה לנסות ולפטור אותם מלשלם לציבור את מלוא פרמיית השליטה ומבלי להיקלע לתחרות על השליטה בחברה".
עוד הוסבר בתביעה: "מכלול הסכמות אלו, שבוצעו יחד והן שלובות ותלויות זו בזו, מהווה 'החזקה במשותף', הן של מוסדיים האחד עם השני, והן של המוסדיים עם האחים אמיר. נכונותם של המוסדיים להעמיד את החברה לרשות ולשליטת האחים אמיר, בכפוף לפיקוח על־ידי המוסדיים עצמם, המאשרים את המועמדים לדירקטוריון, גלויה כבר מהמסמכים הפומביים וההתנהלות שבין הצדדים"
מטעמם של האחים אמיר נמסר לגלובס כ: "לא התקבלה כל תביעה. ככל שתוגש, נפעל בהתאם". המוסדיים שאחזקותיהם נזכרות בתביעה בחרו שלא להתייחס לדברים
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה