השוק

בואינג ממשיכה להסתבך: זו תחזית האשראי של החברה

בשל התקלות והתקופה הסוערת שעוברת על ענקית התעופה "בואינג", סוכנות האשראי פיץ' הודיעה על ירידה בתחזית של בואינג מ"יציבה" ל"שלילית"

מערכת ice | 
מטוס בואינג 737 מקס (צילום Cityswift Ireland / flickr)
בצל התקופה הסוערת שעוברת על ענקית התעופה האמריקאית "בואינג", סוכנות דירוג האשראי "פיץ'", הודיעה כי היא מורידה את תחזית החברה ממצב "יציבה" ל"שלילית".   למרות הורדת התחזית, פיץ' שמרה על דירוג האשראי לטווח ארוך של בואינג על "BBB-", אך קבעה תנאים לשיפור התחזית ל"יציבה" בעתיד.
בין התנאים: מכירת למעלה מ-100 ממטוסי 737 MAX שיוצרו לפני 2023 וחצי ממטוסי ה-787 העודפים במלאי עד תחילת 2025. בנוסף, בואינג צריכה להעלות את קצב ייצור מטוסי ה-737 MAX שלה ל-38 מטוסים בחודש.
 
רק לפני מספר ימים, בואינג דיווחה על הפסד תפעולי בסך 388 מיליון דולר במהלך הרבעון הראשון של 2024, או 1.13 דולר למניה, וזאת בהשוואה להפסד שעמד על 440 מיליון דולר באותו הרבעון אשתקד. חשוב לציין כי תחזיות האנליסטים עמדו על הפסד גדול יותר - ירידה של 1.63 דולר עבור המניה. כמו כן, הכנסות החברה צנחו בתקופה זו ב-1.4 מיליארד דולר. 

חשוב לציין בהקשר זה את אירועי הבטיחות שבואינג נאלצה להתמודד עימם בחודשים האחרונים, כאשר המרכזי שבהם היה כשדלת מטוס 737 מדגם MAX התנתקה בזמן הטיסה. בשל המקרה, בואינג מסרה כי תפחית בייצור המטוסים מדגם זה במטרה לתקן את הליקויים בקו הייצור. כמו כן, הוסיפה כי גם קו הייצור של מטוס הדרימליינר שלה יוגבל בשל בעיות ספקים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה