השוק

מקדונלד'ס וסטארבקס חוטפות: השפעות החרם הפרו-פלסטיני נחשפות

רשתות הענק העולמיות בתחום המזון חטפו מכה קשה מאז פרצה מלחמת חרבות ברזל, צרכנים פרו-פלסטיניים רבים מחרימים את המוצרים, דבר שגורם לעצירת השקעות ומכירות
מערכת ice | 
השפעות החרם הפרו-פלסטיני על מקדונלד'ס וסטארבקס (צילום shutterstock, יוטיוב/ Sky News Australia)
עיתון הפייננשל טיימס מדווח על עצירת עסקאות באינדונזיה ומלזיה, מדינות מוסלמיות בהן רוב פרו פלסטיני מובהק, בעקבות החרם של הצרכנים במדינות הללו נגד חברות ענק כמו סטארבקס ופיצה האט. הצרכנים המוסלמים בעולם קושרים את הרשתות הללו לתמיכה האמריקאית בישראל במלחמה.
 
ג'נרל אטלנטיק עצרה עסקה שהייתה אמורה למכור כ-20% מהמניות שלה בזכיינית של סטארבקס באינדונזיה, בוגה אדיפרקאסה. גם CVC, חברת הפרייבט אקוויטי הגדולה באירופה, הודיעה כי עצרה את מכירת 21% מהמניות שלה בחברת QSR Brand שמפעילה את KFC ופיצה האט במלזיה.
מקדונלד'ס, רשת המזון המהיר המובילה בעולם, פרסמה לפני חודשיים את תוצאות הרבעון הרביעי של שנת 2023 והציגה האטה במכירות בעקבות המלחמה בעזה. מקדונלד'ס דיווחה על צמיחה ברחבי העולם של 3.4% בעוד שהאנליסטים חזו צמיחה של 4.7%.
מנכ"ל החברה כריס קמפצינסקי טען שלמלחמה יש השפעה שלילית על רווחי רשת הענק: "החברה עוקבת אחר המצב, שלפי ההערכות תמשיך להיות לו השפעה שלילית על המכירות וההכנסות, זאת כל עוד המלחמה מתנהלת. אנחנו בטוחים בעמידות של העסקים שלנו לנוכח האתגרים המאקרו-כלכליים הנמשכים ב-2024."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה