השוק

אופטימיות בשוק המט"ח: הדולר יורד ביותר מ-1.7% ל-3.75 שקל

השחקנים בשוק המט"ח אופטימיים (יחסית) והם מעריכים שהלחץ האמריקאי על נתניהו וממשלת המיעוט שלו יניב תוצאות, שהשורה התחתונה שלהן הסכם לשחרור החטופים והתחלה של הדיון על "היום שאחרי". זה מביא את הדולר להיחלשות משמעותית מול השקל
ניצן כהן | 
הדולר בירידה (צילום shutterstock)
המסחר בשוק המט"ח התחדש היום אחרי חופשה ארוכה של מספר ימים. האווירה הכללית בשוק היא של אופטימיות שנובעת מהלחץ האמריקאי והמעורבות של נשיא ארה"ב, ג' ביידן, במצב בישראל מה שמביא ללחץ על נתניהו וממשלת המיעוט שלו כדי להגיע לעסקה לשחרור החטופים.
אם כן, הדולר נחלש בשעה זו ב-1.7%  והוא נסחר ברמה של 3.75 שקל. האירו יורד ב-2.2% לרמה של 4 שקלים והליש"ט יורדת ב-1.9%.
 
אם כן, הנתון המרכזי שמשחק היום בשוק ההון הוא העסקה לשחרור החטופים והמעורבות האמריקאית ביצירת אופק לחזרת תושבי הדרום והצפון לבתיהם ולהתחלת שיקום המדינה. מכאן נראה שגם נתניהו וממשלת המיעוט שלו מתחילים להפנים שההישרדות הפוליטית שלהם, על חשבון חיי החטופים עלולה להביא אותם להתנגשות משמעותית עם הבית הלבן ואת זה, נתניהו שנושא עיניו לפנסיה במיאמי, לא רוצה.
כך או אחרת. מצב המקרו הוא כזה שקיימת אופטימיות זהירה הנוגעת לעסקה שתבשיל לשחרור החטופים ולסיום הרשמי של המלחמה שכבר הסתיימה בשטח וזה אומר ששוק ההון מבין שצריך להיערך לשיקום בלי הממשלה ואולי כך עדיף, לפחות כרגע.
החוזים העתידיים על מדדי המניות המרכזיים בניו יורק נסחרים ביציבות כך שאין השפעה גדולה מידי של הנעשה בעולם על המסחר בישראל.  נתון נוסף שיש לשים אליו לב הוא ההחלטה על גובה הריבית בארה"ב שתתפרסם ביום רביעי הקרוב וקונצנזוס ההערכות מדבר על כך שהריבית תיוותר ללא שינוי עד לפחות לסוף השנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה