השוק

בבנק השוויצרי הזה אומרים שהפדרל ריזרב יתכנס להורדת ריבית אחת

סמי שער, הכלכלן הראשי של בנק ההשקעות השוויצרי, לומברד אודייר, אומר היום שהסימנים לאינפלציה מתגברים וזה אומר שהפדרל ריזרב יתכנס להורדת ריבית אחת או שתיים השנה
ניצן כהן | 
כלכלה-אילוסטרציה (צילום vecteezy)
סאמי שער, הכלכלן הראשי של הבנק השוויצרי לומברד אודייר כותב בסקירה השבועית שלו כי האינפלציה בארה"ב נותרה גבוהה בפעם השלישית ברציפות, מה שהוביל לעיכוב בציפיות להורדת הריבית ואף העלה את האפשרות להעלאת ריבית נוספת. השווקים, שצפו בעבר שישה או שבעה הורדות ריבית ב-2024, מצפים כעת רק לאחת או שתיים. 
הניתוח של שער מעלה כי אינפלציית השירותים המתמשכת עדיין גורמת לדאגה, כאשר הנתון הראשי של מדד המחירים לצרכן (CPI) נותר מעל היעד. "חלק מהמגמות האחרונות במדד המחירים לצרכן עשויות לשקף נורמליזציה מאוחרת מהזעזועים מתקופת המגיפה, כגון התאמות איטיות בעלויות הדיור והתייקרות בעלויות השירותים הקשורים למכוניות.
 
"עם זאת, מרכיבים אחרים של האינפלציה בארה"ב, כמו מזון, יורדים, ומחירי הסחורות נמצאים בטריטוריה דפלציונית. האינפלציה הצמודה לשכר נבדקת מקרוב, והנורמליזציה בעיצומה, כאשר צמיחת השכר בארה"ב יורדת לטווח התואם את יעד 2% של הפד.
"בצד הביקוש אומר שער כי "סיכונים גיאופוליטיים, במיוחד אלה הקשורים למחירי אנרגיה ושרשרות אספקה גלובליות, עלולים להשפיע על האינפלציה. עם זאת, אלא אם כן יש הפרעה משמעותית, ייתכן שהפד לא יגיב.
"למרות הביקוש החזק בכלכלת ארה"ב, הדחיפות להורדת הריבית פוחתת. ארה"ב בולטת בין המגמות האינפלציוניות העולמיות, כאשר האינפלציה עולה עקב לחצי מחירים המונעים על ידי ביקוש, בניגוד למקומות אחרים בעולם שבהם האינפלציה עמדה מתחת לציפיות. באירופה נראה שהסיכוי להורדת הריבית חזק יותר מאשר בארה"ב, כאשר הבנק המרכזי האירופי מתכונן להורדת הריבית ביוני".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה