השוק

הכלכלן הבכיר שמסמן: זה האפיק המומלץ אם המצב הביטחוני יירגע

יונתן כץ, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות לידר שוקי הון אומר כי הורדת הדירוג של ישראל בסוף השבוע הייתה צפויה ולכן, בכפוף לרגיעה במצב הביטחוני, זה האפיק שמסתמן כרגע כאפיק אטרקטיבי
ניצן כהן | 
ישראל, איראן (צילום vecteezy, shutterstock)
סוף שבוע גדוש באירועים כלכליים עברנו ומכאן שכדאי לראות איך מנתחים את הדברים הכלכלנים הבכירים. יונתן כץ, הכלכלן הראשי לש לידר שוקי הון ואחד הכלכלנים המפוכחים בישראל מעריך שאם תהיה רגיעה ביטחונית הרי שכדאי להעי מבט על האג"ח השקלי הארוך ובטווח הקצר, כדאי להיצמד לצמודי המדד.
אם כן, בסוף הבשוע הורידה חברת דירוג האשראי החשובה בעולם את הדירוג של ישראל מרמה של AA מינוס לרמה של A פלוס. עצם הורדת הדירוג הייתה ידועה ומגולמת היטב בשווקים אבל הנימוקים היו כאן מעניינים.
 
כץ מסן את השורה התחתונה בנימוקים האלכ כך. הצמיחה השנה תהיה בסדר גודל של 0.5% והגירעון יעמוד על סדר גודל של 8%. זה אומר שבמונחים ריאליים אנחנו מדברים על התכווצות כלכלית של ישראל וכשזה בה עם גירעון גבוה הרבה יותר מהתחזיות של הממשלה, קרי משרד האוצר הרי שאנחנו מייצרים בעיה שיש לה משמעות לא פשוטה על האינפלציה, בטח לטווח הקצר.
אם כן, השורה התחתונה של כץ ללקוחות בית ההשקעות היא כזו: "ההעדפה שלנו כרגע היא לצמודי המדד וזאת לטווח הבינוני והקצר. העליה בתשואות הארוכות בישראל (ובפרמיית הסיכון של ישראל) מעלה את האטרקטיביות בשקלים הארוכים, אך זאת בהנחה של רגיעה מסויימת באזור". הוא אומר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה