השוק

בעקבות חוב של 2.2 מיליון דולר: חברת האינשורטק הישראלית מסתבכת

חברת האינשורטק הישראלית "ספראוט" הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה למתן צו פתיחת הליכים, זאת לאחר שהגיעה למצב של חדלות פירעון. החברה הגיעה למצב של חדלות פירעון בשל חוב של 2.2 מיליון דולר לבנק לאומי

מערכת ice | 
צילום shutterstock, ויקיפדיה-Hanay
לאחר שחברת ספראוט רשמה הישג מרשים במיוחד והצליחה לגייס 200 מיליון דולר בסבב הגיוס האחרון שביצעה, הגיעה חברת האינשורטק הישראלית למצב של חדלות פירעון. בשבוע שעבר, הגישה החברה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה למתן צו פתיחת הליכים, בשל העובדה כי זו מחזיקה בחוב של 2.2 מיליון דולר לבנק לאומי.
אותו מהלך דרמטי שאותו החלה לאחרונה חברת ספראוט, נוצר נוכח העובדה כי אין ביכולתה לפרוע את החוב שלקחה. עד כה הצליחה החברה לגייס 38 מיליון דולר ובין המשקיעים הבולטים של החברה, ניתן למנות מספר חברות ביטוח מובילות. הראל ביטוח מחזיקה ב-4.5% ממניות חברת האינשורטק הישראלית ואילו מנורה מבטחים מחזיקה ב-3.5% מהמניות. 
ההחמרה במצבה הכלכלי של חברת ספראוט החלה בשלוש השנים האחרונות, זאת בשל המהלכים האסטרטגיים המוטעים של החברה שהובילו אותה להוצאות כבדות. על פי ההערכות, הפסדים של החברה הינם בהיקף של 125 מיליון שקל.
מלבד החוב לבנק לאומי אשר שוויו 2.2 מיליון דולר, החברה מתמודדת עם מצוקת מזומנים שמקורה בלא מעט חובות שיש להם עם ספקים. מדובר בחובות בהיקף של 740 אלף דולר ומשכורות לעובדים בהיקף של מאות אלפי שקלים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה