השוק

החברה הישראלית קרסה, המניה צנחה וזה הסכום שהיא מגייסת

ארבה רובוטיקס הגישה לאחרונה טיוטת תשקיף לגיוס 120 מיליון שקל באמצעות הנפקת אגרות חוב. במקביל, ארבה צפויה גם לרשום את מניותיה למסחר בבורסה המקומית
מערכת ice | 
דוחות שליליים (צילום shutterstock, freepik)
ארבה רובוטיקס מנסה את מזלה בבורסה לניירות ערך בתל אביב. על פי פרסום בגלובס, החברה הישראלית לאוטוטק הגישה לאחרונה טיוטת תשקיף לגיוס 120 מיליון שקל באמצעות הנפקת אגרות חוב. במקביל, ארבה צפויה גם לרשום את מניותיה למסחר בבורסה המקומית, בנוסף לנסחר שלה בנאסד"ק, שם היא נסחרת כיום לפי שווי של 138 מיליון דולר.
ארבה מתמחה בפיתוח שבב לרדארים ממוחשבים ברכב, המסוגלים לספק תמונה בחדות גבוהה. הפתרון מיועד לאפליקציות בטיחות וכלי רכב אוטונומיים. בשיא שוק הטכנולוגיה באוקטובר 2021, החברה נרשמה לראשונה לנאסד"ק באמצעות מיזוג ספאק בשווי של כחצי מיליארד דולר. בתקופה קצרה, הוערכה ארבה אף בשווי של 750 מיליון דולר, אולם עם התפוצצות בועת הטכנולוגיה, מחיר מניותיה צנח בכ-88% ממחיר השיא.
 
רגע לפני תחילת 2024, ארבה החזיקה מזומנים והשקעות בהיקף של כ-44 מיליון דולר, לאחר תזרים מזומנים שלילי של 33.5 מיליון דולר מפעילות באותה שנה. תמורת הגיוס המתוכנן תשמש להמשך פיתוח מוצרים ופרויקטים קיימים ועתידיים, וכן לצרכים כלליים נוספים, כפי שעולה מטיוטת התשקיף.
כנראה שהצורך בגיוס הגיע בעיקר על רקע ציפיות לסגור עסקה גדולה עם לקוח מרכזי. ארבה נדרשת להראות איתנות פיננסית כדי לשכנע את הלקוח שתוכל להמשיך לפעול עד תחילת הכנסות מייצור. בשל שווי החברה הנמוך כיום, הוחלט לגייס באמצעות חוב ולא הון מניות
אגרות החוב שיונפקו צמודות לדולר, עם ריבית של 6.5% שתשולם ב-8 תשלומים חצי שנתיים עד פירעונן במאי 2028. ההנפקה אינה מובטחת בחיתום, וארבה תתקשר עם מפיץ לצורך גיוס החוב. התמורה תוחזק בחשבון נאמנות עד להתקיימות שני תנאים עד סוף השנה: זכייה בחוזה מיצרן רכב מוביל וממוצע מחיר מניה של לפחות 3.1 דולר במשך 30 ימים רצופים. התנאים מקטינים את הסיכון עבור המשקיעים, וההנפקה כפולה נעשית לבקשתם.
המנכ"ל והמייסד קובי מרנקו, אשר עבר כולל ניהול חברת תוכן, תפקיד כסמנכ"ל כספים וכתיבת חדשות, מציין כי ארבה, שהוקמה ב-2015, חוותה האצה בייצור ב-2024 לאחר סיום הקדם-ייצור. הכנסותיה ב-2023 הסתכמו בכ-1.5 מיליון דולר עם הפסד נקי של 43.5 מיליון דולר (הפסד מצטבר של 204 מיליון מאז ההקמה). היעד הוא ארבעה חוזים עם יצרנים, וב-2024 ההכנסות צפויות להיוותר דומות לפני קפיצת המכירות ב-2025. ארבה צופה EBITDA שלילי של 30-36 מיליון דולר השנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה