השוק

התעשייה האווירית ברבעון החזק בתולדותיה: הזמנות בכ-19 מיליארד דולר

התעשייה האווירית בישראל פרסמה דוחות כספיים מצוינים, על רקע הזינוק החד בהזמנות וההצלחה המסחררת בתקיפה האיראנית על ישראל. הרווח הנקי צמח ב-48%, היקף המכירות הגיע לכמעט 1.5 מיליארד דולר
מערכת ice |  5
עמיר פרץ ובועז לוי (צילום התעשייה האווירית)

על רקע השנה החזקה שלה והצלחה המסחררת בכל הנוגע למתקפה האיראנית על ישראל, התעשייה האווירית בישראל פרסמה היום (חמישי) את הדוחות הכספיים שלה לרבעון הראשון של שנת 2024, שהיה החזק ביותר בתולדותיה, כאשר מעל הכל, צבר ההזמנות של החברה, שהסתכם בכ-19.1 מיליארד דולר.

התעשייה האווירית מציגה גידול של 48% ברווח הנקי לסך של כ-135 מיליון דולר, תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת בסכום של כ-1,780 מיליון דולר, עלייה בהיקף המכירות לכ-1,432 מיליון דולר, וגידול של 48% ברווח הנקי ל-135 מיליון דולר.
 


בנוסף הציגה התעשייה האווירית גידול של 48% ברווח הנקי לכ-135 מיליון דולר, בהשוואה לרווח נקי של כ-91 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. גידול של 19% ב-EBITDA לכ-217 מיליון דולר, בהשוואה לכ-183 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

התעשייה האווירית גם רשמה גידול של כ-26% ברווח התפעולי לכ-147 מיליון דולר (כ-10% מהמכירות), בהשוואה לכ-117 מיליון דולר (כ-9% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי הסתכם בכ-273 מיליון דולר (כ-19% מהמכירות) לעומת כ-241 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד (כ-19% מהמכירות)
היקף המכירות שלה ברבעון הסתכם בכ-1,432 מיליון דולר, בהשוואה לכ-1,279 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת בסך כ-1,780 מיליון דולר. צבר ההזמנות של החברה עומד על כ-19.1 מיליארד דולר המייצגים כ-3.6 שנות פעילות. יתרות המזומנים והאמצעים הנזילים של החברה מסתכמים בכ-3.2 מיליארד דולר.
נכון למועד פרסום הדוח, מדינת ישראל נמצאת בעיצומה של מלחמת "חרבות ברזל" שהחלה ביום 7 באוקטובר 2023. החברה פועלת לשמירה על הרציפות התפעולית והעסקית הכוללת תמיכה במערכת הביטחון בישראל, לצד המשך הפעלת מתקני הייצור לצורך ביצוע אספקות ללקוחות זרים ולשם עמידה במחויבויות החוזיות.
על אף צמצום התנועה האווירית לישראל וממנה, וצמצום היקף הנוכחות בעבודה עקב גיוס המילואים, לא ניכרות השלכות מהותיות על מצבה התפעולי והפיננסי של החברה, לרבות תוצאותיה העסקיות.
יו"ר התעשייה האווירית, עמיר פרץ: "גם ברבעון האחרון של שנת 2023 וגם ברבעון הראשון לשנת 2024, התאימה החברה את פעילותה ואת סדרי העדיפויות שלה לאתגרי המלחמה ועמדנו לצד מערכת הביטחון וצה״ל תוך שמירה על מהלך עסקים שגרתי ככל הניתן מול לקוחותינו ושותפינו בעולם. בליל ה-14 באפריל בו הוכיחו המערכות שלנו שהן נותנות תשובה מבצעית טובה להגנה על שמי מדינת גם מפני טילים בליסטיים המגיעים מהחלל, החזרנו לישראלים את תחושת הביטחון האישי שלהם והגדלנו את היקף הפניות אלינו ממדינות רבות ברחבי העולם".
"הוכחנו חשיבה מחוץ לקופסא ומחויבות לאומית בראיה רחבה של חיזוק  הפריפריה, ומכיוון שאיננו קופאים על שמרינו, אנו בהליכי הקמה של מרכזי חדשנות, מפעלים בבאר שבע ובאופקים ובכך משיבים לבעלים שלנו, אזרחי ישראל".
"בעוד כשבועיים נממש את החזון המאתגר שאישרתי בדירקטוריון להקמת מרכז מבקרים ומרכז חדשנות בארה״ב  ובכך נייצר מנופי שיווק להצלחותינו בכל התחומים. הדוחות הכספיים, אותם אישרנו מוכיחים שוב את היותה של התעשייה האווירית, החברה הביטחונית והטכנולוגית המובילה והמצליחה בישראל, ואנו מחויבים להמשך המצוינות הזאת בכל תחומי העשייה".
מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי: ״הנתונים הכספיים המעולים שמציגה החברה משקפים היטב את העשייה פורצת-הדרך שלה, בארץ ובעולם, ואת תרומתה יוצאת הדופן לביטחונה של ישראל, כפי שניכרת מעל לכל ספק גם במלחמה האחרונה. העולם כולו נוכח בביצועיהן המרשימים של מערכות החברה למול איומים חסרי תקדים, במתקפות מצד איראן ושלוחותיה, וגם העלייה בכל רחבי העולם לביקוש מערכות החברה, מהווה פועל יוצא של החדשנות והמקוריות שמשיגים עובדי החברה".
"אנחנו גאים בהישגים האלה ומודעים לאחריות הגדולה שמוטלת על התעשייה האווירית גם למול אתגרי המערכה, וגם בכלל. פרסום התוצאות האלה בשבוע שבין יום השואה ליום העצמאות מוסיפים משנה תוקף למהות של חברה ביטחונית ממשלתית המייצרת פתרונות מהשורה הראשונה בעולם שגם מהווים את חוד החנית לביטחונה של ישראל".

תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    תמשיכו להאמין להם
    ארי 05/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברה פרזיטית של מקורבים.
    סגור
  • 4.
    מושחתת
    שוש 05/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החברה המושחתת ביותר שאתם רק מדמיינים!!
    סגור
  • 3.
    בשקט בשקט כולם מתחמשים יום הדין מגיע חחח (ל"ת)
    י 05/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    הגיע הזמן לבונוס לגמלאים שהם היסודות של המצב הנוכחי
    גמלאי 05/2024/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ללא העבודה שבוצעה לפני שנים רבות על ידי הגמלאים של היום התעשא לא הייתה מגיעה למצב הנוכחי....
    סגור
  • 1.
    איך הם מגיעים למצב של רווח נקי של 2 אחוז? מי אוכל את כל
    מדאיג 05/2024/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי אוכל את כל הרווח בתעשייה האווירית?
    סגור