השוק

ההרעה במצב הביטחוני: הדולר מתבסס בנורמלי החדש

שבוע המסחר בשוק המט"ח נפתח הבוקר בסימן של הרעה במצב הביטחוני והיעדר שביב של תקווה להסכם לשחרור החטופים, ומכאן לסוג של הסדרת המצב בעזה, בצפון והתחלה השיקום; הדולר נע סביב ה-3.73 וזו רמה גבוהה שמשקפת לחצים אינפלציונים
ניצן כהן |  1
הדולר מזנק (צילום shutterstock)
החזרה לתפקוד של החמאס, היעדר פתרון למצב בעזה והיעדר פתרון לשחרור החטופים מחזירים את הפסימיות לשוק המט"ח. המסחר נפתח הבוקר כשהדולר מתחזק ב-0.2% ונסחר ברמה קרובה ל-3.73 שקל מה שמייצר חשיבה בשוק לפיה הרמה הזו היא הנורמלי לתקופה הקרובה ומכאן, השמיים הם הגבול.
יציבות נרשמת הבוקר במסחר באירו שמתבסס מעל רמת ה-4 שקלים והלירה שטרלינג עולה בהתאם לנורמלי החדש שנמצא כרגע ברמה של 4.67 שקל.
 
הימים האחרונים הם בסימן הרעה במצב הביטחוני כשהחמאס חוזר לשגר רקטות לאשקלון והחיזבאללה מרים את ראשו  גם כן. הסכם לשחרור החטופים לא נראה באופק ומכאן הדרך להצטרפות של מצרים, בת ברית נאמנה של ישראל, לעתירה לבית הדין בהאג קצרה מאוד.
הנתונים האלה מתנקזים למקום אחד והוא שאנחנו נמצאים כבר בחודש מאי וזה אומר שסימני ההדבקה של השנים הבאות מתחילים להיות משמעותיים הרבה יותר ואם אנחנו מצרפים לתמונה הזו את תמונת המקרו המדאיגה עם גירעון של 7% תוצר כבר בחודש מאי, הרי שכל ריבאונד, או התייצבות כלכלית ברמה הזו (שהיא רחוקה מלהיות משביעת רצון) מתרחקת.
כך או אחרת, לא נראה שישראל של היום נמצאת באיזו נקודה של התייצבות בעיקר בשל חלקו של הדרג המדיני  באסון של ה-7 באוקטובר, היעדר לקיחת אחריות שהם בתורם יביאו לחשבון נפש ומכאן לתקומה מחודשת של ישובי הדרום והצפון וזה אומר שהמשקיעים המוסדיים שחשבו שישראל בנקודת התאוששות, מתחילים לסייג את האמירות האלה וזה אומר שאנחנו מתרחקים משיקום כלכלי.
גזרת האינפלציה גם היא בוערת כשאמנם הכלכלנים בשוק ההון מעלים לאט לאט את התחזיות  שלהם לאינפלציה, אבל בפועל כולם מדברים על אינפלציה הרבה יותר גבוהה מ-3.1% (ההערכות האחרונות) וזה עוד טרם מישהו באוצר הודיע באופן רשמי על הקדמת העלאת המע"מ, הטלת מסים חדשים, מחירי הדלק שימשיכו לעלות וכמובן שאר מוצרי היסוד וכל זה גורם לתמחורים חדשים בגזרת המט"ח
.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הדולר נמוך ללא בועת וולסטריט הדולר היה מינימום ב 4.2 (ל"ת)
    כלכלן 05/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור