השוק

המשקיעים מוטרדים: מאסק עדיין הכי עשיר בעולם, אבל לא בזכות טסלה

מאסק איבד עשרות מיליארדים עם הנפילה במניית טסלה. הוא עדיין הכי עשיר בעולם, אבל לא כבר בזכות חברת הרכבים החשמליים. מה אומר למשקיעים השינוי בפרופיל העושר שלו?
שרון בירקמן | 
אילון מאסק (צילום shutterstock)
מניית טסלה (TSLA) מחקה כחצי טריליון דולר בשווי השוק שלה מאז השיאים של דצמבר 2024.  הירידה הזו עלתה למנכ"ל אילון מאסק בכ-140 מיליארד דולר בשווי הנקי שלו. לא בטוח שיש מה לדאוג לו, לפי חישוב שהתפרסם ב- Barron’s מאסק עדיין שווה כ-420 מיליארד דולר (357.5 מיליארד דולר לפי פורבס, מה שכבר מצביע על הקושי הגדול בהערכות השווי שלו). עם זאת, ייתכן שמומלץ למשקיעים לשים לב לשינויים בהרכב העושר שלו.
מדידת עושר היא יותר אמנות מאשר מדע, הרי למאסק אין 420 מיליארד דולר בבנק. השווי הנקי שלו הוא הערכה המבוססת על השווי המקסימלי של החזקותיו בטסלה ובחברות פרטיות – וההערכות האלה משתנות לפי תקופה ולפי כלי תקשורת.
עם ירידה של כ-20% במניית טסלה בימים האחרונים, החזקותיו האחרות של מאסק שוות כיום, לפי Barron’s, יותר מהחזקותיו בחברת הרכבים החשמליים. על פי נתונים עדכניים, שוויה של SpaceX עומד על כ-350 מיליארד דולר, של xAI כ-75 מיליארד דולר, ושל X כ-44 מיליארד דולר. החזקותיו של מאסק בשלוש החברות אלה שוות עד 220 מיליארד דולר וערך המניות שלו בטסלה ירד לכ-200 מיליארד דולר.
קשה לדעת מה זה אומר, אם בכלל, עבור המשקיעים. המשקיעים היו רגועים כשעיקר עושרו של מאסק נבע מחברת הרכב שלו כי זה הבטיח שהאינטרסים שלו עולים בקנה אחד עם שלהם. חלקה של טסלה בשווי הנקי שלו אולי תימרץ אותו להשקיע את זמנו והאנרגיה שלו בצמיחתה. כעת, כשהחזקותיו ב-SpaceX, xAI ו-X שוות יותר מחלקו בטסלה, ייתכן שהעדיפויות שלו ישתנו. אם מאסק יבחר להפנות יותר משאבים אישיים, זמן ותשומת לב לפיתוחים מחוץ לטסלה, החברה עלולה להישאר מאחור דווקא בתקופה שבה היא מתמודדת עם תקופה קשה בשוק הרכב החשמלי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה