השוק
סלקום חוגגת שנה אדירה: הרווח הנקי הגבוה ביותר בעשור האחרון
סלקום מסכמת שנה חזקה מאוד עם רווח נקי של 198 מיליון שקל. ההכנסות משירותי מגזר נייד הסתכמו בכ-1.6 מיליארד שקל. החברה מציגה צמיחה במצבת מנויי הסלולר והטלוויזיה. המנכ"ל אלי אדדי מרוצה: "מתבססים כקבוצת התקשורת המובילה בישראל"
סלקום פרסמה היום (רביעי) את הדוחות הכספיים שלה לסיכום הרבעון הרביעי של שנת 2024 והשנה כולה, מהם עולה כי החברה רשמה שנה מצוינת בה הרווח הנקי הסתכם בהסתכם ב-198 מיליון שקל, לעומת 169 מיליון שקל בשנת 2023- עלייה של כ-17%, מה שמהווה את הרווח הנקי הגבוה ביותר של החברה בעשור האחרון. בנוסף, הרווח הנקי ברבעון 4 זינק בכ-67% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכם ב-55 מיליון שקל.
ההכנסות משירותי מגזר נייד ללא קש"ג הסתכמו בכ-1.6 מיליארד שקל לעומת כ-1.57 מיליארד שקל בשנת 2023, עלייה של 27 מיליון שקל. ההכנסות מציוד הקצה הסתכמו בכ-1.39 מיליארד שקל, לעומת 1.18 מיליארד שקל בשנת 2023, גידול של כ-18%.
החברה מציגה צמיחה במצבת מנויי הסלולר (59 אלף), הסיבים (63 אלף) והטלוויזיה (10,000). ה-Adjusted EBITDA הסתכם בכ-1.36 מיליארד שקל לעומת 1.27 מיליארד שקל בשנת 2023, צמיחה של כ-7%.
הרווח הנקי השנתי של דינמיקה הסתכם בכ-66 מיליון שקל, לעומת 41 מיליון שקל בשנת 2023 - צמיחה של כ-61%. תזרים המזומנים החופשי הסתכם בכ-285 מיליון שקל והוביל לירידה של כ-188 מיליון שקל בהיקף החוב נטו בשנת 2024.
תזרים המזומנים החופשי עמד על 285 מיליון שקל בנטרול מענקים מתוך ההסכם הקיבוצי, לעומת כ-272 מיליון שקל בשנת 2023, גידול של כ-4.8% מיליון שקל הנובע בין היתר משיפור הפעילות השוטפת של החברה ושיפור בהון החוזר.
ההכנסות בנטרול קש"ג הסתכמו בכ-4.17 מיליארד שקל לעומת 3.97 מיליארד שקל בשנת 2023, גידול של כ-5%. ההכנסות בנטרול קש"ג ברבעון 4 עמדו על 1.04 מיליארד שקל לעומת 1.01 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי הסתכם בכ-399 מיליון שקל בנטרול הוצאה חד פעמית, לעומת 368 מיליון שקל בשנת 2023- גידול של כ-8.4%. הרווח התפעולי ברבעון ה-4 עמד על 106 מיליון שקל לעומת 80 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-33%.
ה-Adjusted EBITDA של החברה לשנת 2024 הסתכם לסך של כ-1.36 מיליארד שקל, לעומת 1.27 מיליארד שקל בשנת 2023, גידול של כ-7%. ה- Adjusted EBITDA של החברה ברבעון 4 הסתכם לסך של 354 מיליון שקל, לעומת 308 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-15%.
ההכנסות מציוד קצה במגזר הנייד עמדו על 1.085 מיליארד שקל לעומת 898 מיליון שקל בשנת 2023, גידול של 21%. ההכנסות מציוד קצה סלולר ברבעון 4 הסתכמו בכ-281 מיליון שקל, גידול של כ-5 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ההכנסות מציוד הקצה הסתכמו בכ-1.39 מיליארד שקל, לעומת 1.18 מיליארד שקל בשנת 2023, גידול של כ-18%. ההכנסות מציוד הקצה ברבעון 4 הסתכמו בכ-340 מיליון שקל.
ההכנסות משירותים במגזר הנייד בנטרול קש"ג הסתכמו בכ-1.6 מיליארד שקל לעומת כ-1.57 מיליארד שקל בשנת 2023, עלייה של 27 מיליון שקל. עיקר הגידול נובע מגידול בהכנסות מחבילות סלולריות, על אף ירידה בהכנסות משירותי נדידה ופריפייד. ההכנסות משירותי המגזר הנייד בנטרול קש"ג ברבעון 4 הסתכמו בכ-406 מיליון שקל לעומת 376 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-8%.
ההכנסות משירותי מגזר נייח פרטי הסתכמו ב- 767 מיליון שקל לעומת 730 מיליון שקל בשנת 2023, גידול של כ-37 מיליון שקל, שמקורו בצמיחה בכמות הלקוחות וההכנסה הממוצעת מלקוח אינטרנט. ההכנסות משירותי מגזר נייח פרטי ברבעון 4 הסתכמו בכ- 197 מיליון שקל.
ההכנסות משירותי מגזר נייח עסקי הסתכמו ב- 460 מיליון שקל לעומת 456 מיליון שקל בשנת 2023. עיקר הגידול נובע מהכנסות תמסורת, שקוזז בירידה בהכנסות קש"ג. ההכנסות משירותי מגזר נייח עסקי ברבעון 4 הסתכמו בכ-113 מיליון שקל לעומת 124 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
מצבת מנויי הסלולר לשנת 2024 עומדת על 3.61 מיליון מנויים, גידול של כ-59 אלף מנויים משנת 2023. מצבת מנויי הסיבים לשנת 2024 עומדת על 322 אלף מנויים, גידול של 63 אלף מנויים משנת 2023. צבת מנויי הטלוויזיה לשנת 2024 עומדת על 273 אלף מנויים, גידול של 10,000 מנויים משנת 2023.
אלי אדדי, מנכ"ל סלקום, מסר: "סלקום סוגרת את שנת 2024 ברבעון חזק שתורם לתוצאות המצוינות שאנו מציגים היום, עם שיאים בציוד הקצה וברווח הנקי, לצד גידול בתזרים המזומנים ובהכנסות, המשך הקטנת החוב, כ-350 מיליון שקל בשנתיים וצמיחה בכמות המנויים, המבססת את מעמדה של סלקום כקבוצת התקשורת המובילה בישראל".
אדדי הוסיף: "סלקום מסכמת את השנה כשהיא בעלת רשת ה-5G המהירה והגדולה בישראל, עם למעלה מאלף אתרים, אחרי גיוס לקוחות בולטים במגזר העסקי, זכייה במכרז צה"ל ועוד".
עוד ב-
לסיום מסר: "בשנה הקרובה נמשיך במימוש התכנית האסטרטגית לצמיחה במיקודים העסקיים, לרבות חיזוק חווית הלקוח והשירות. אני מודה ללקוחות על הבחירה בסלקום כל פעם מחדש, לשוק על האמון במהלכים שביצענו בחודשים האחרונים, לעובדים ולחברי ההנהלה על העשייה והתוצאות ולדירקטוריון על הליווי".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



