השוק

הישראלים שמדהימים את עולם הגיימינג: רוכשים מהענקית ב-800 מיליון דולר

ליאור שיף ואייל חיימדס, שני יזמים ישראלים, רוכשים את חטיבת המשחקים של AppLovin בעסקה חסרת תקדים, והופכים את Tripledot Studios לאחת מחברות הגיימינג הגדולות בעולם
מערכת ice | 
חברות גיימינג (צילום shutterstock, pixabay)
חברת הגיימינג הבריטית טריפלדוט ((Tripledot Studios, שהוקמה על ידי שני יזמים ישראלים – ליאור שיף ואייל חיימדס – ביחד עם היזם הטורקי אקין בבייגית, הודיעה השבוע על רכישה דרמטית: קניית חטיבת המשחקים של ענקית הטכנולוגיה האמריקאית AppLovin, בעסקה בשווי 800 מיליון דולר.
מדובר באחת העסקאות הגדולות בתולדות תעשיית הגיימינג הפרטית – שתמקם את Tripledot כאחת מהחברות הפרטיות הגדולות בעולם בתחום.
העסקה כוללת תשלום של 400 מיליון דולר במזומן, והקצאת מניות נוספת בשווי 400 מיליון דולר ל-AppLovin – שתהפוך לבעלת מניות משמעותית ב-Tripledot. המהלך נועד לא רק להרחיב את פורטפוליו המשחקים של Tripledot, אלא גם לבנות שותפות אסטרטגית שתאפשר לשתי החברות להפיק ערך הדדי מהעסקה.
 
אפלובין, שנכנסה לתחום המשחקים לפני מספר שנים דרך רכישות כמו Machine Zone ו-Magic Tavern, החליטה לוותר על החטיבה על מנת להתמקד בתחומי הליבה שלה – פלטפורמות פרסום וטכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית. במקביל, החברה פרסמה דו"חות חזקים לרבעון הראשון של 2025, עם גידול של 40% בהכנסות ותחזית אופטימית לרבעון הבא.
Tripledot, שהוקמה בלונדון ב-2017, נחשבת לאחת מההצלחות המרשימות של תעשיית הגיימינג האירופית. החברה פיתחה שורת משחקים פופולריים במיוחד, ביניהם Woodoku, Solitaire.com ו-Puzzle Time, שמושכים עשרות מיליוני משתמשים מדי חודש. עם השלמת העסקה, הפורטפוליו שלה יכלול גם את משחקי הלהיט Matchington Mansion, Game of War ו-Fun Race 3D.
לאחר הרכישה, ההכנסות השנתיות של Tripledot צפויות להגיע ליותר מ-2 מיליארד דולר, עם למעלה מ-25 מיליון משתמשים פעילים ביום – נתונים שממקמים אותה באותה שורה עם ענקיות כמו Moon Active הישראלית, Dream Games הטורקית ו-Playrix הרוסית.
מאחורי Tripledot עומדים יזמים ישראלים בעלי רקע עמוק בתעשייה. ליאור שיף, ששירת בעבר כקצין במודיעין טכנולוגי בצה"ל, ניהל בין היתר את חברת Product Madness. חיימדס שימש כסמנכ"ל כספים ופעילות גלובלית ב-King, מפתחת Candy Crush. שניהם הביאו לתוך Tripledot גישה עסקית ממוקדת, חזון מוצר חד ויכולת נדירה למזג יצירתיות עם אופרציה.
לדבריו של שיף, הרכישה הזו "ממקמת אותנו בעמדה ייחודית לצמיחה נוספת, ומחזקת את המעמד שלנו כשחקן גלובלי עם השפעה משמעותית על תעשיית המובייל".
Tripledot אינה מתכוונת לעצור כאן. לדברי גורמים בתעשייה, היא צפויה להמשיך להתרחב בשווקים חדשים, תוך שמירה על הקו המוביל שלה: משחקים קלילים, ממכרים, שמיועדים לקהל הרחב – במיוחד בגילאי 35 ומעלה, שם היא נהנית מנאמנות גבוהה במיוחד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה