השוק
אחרי זינוק של 40% מתחילת השנה - למה לצפות בדוחות נטפליקס?
אחרי זינוק מרשים מתחילת השנה, חלק מהאנליסטים בוול סטריט שואלים את עצמם האם המניה של ענקית הסטרימינג יקרה מדי. מה צפוי בדוחות ומהם היעדים של ההנהלה ל-2030?
מניית נטפליקס רשמה עלייה חדה של כ-40% מתחילת השנה, כשברקע הציפייה לדוחות הרבעון השני שיתפרסמו הערב לאחר סיום המסחר. בינתיים, בשוק קיימים ספקות לגבי תמחור המניה, שנסחרת לפי מכפיל רווח עתידי של כ-40, במיוחד לנוכח ההשקעה הגוברת שלה בתכני ספורט ובאירועים חיים - מגמה שמטרתה להרחיב את קהל היעד ולחזק את ההכנסות מפרסום.
לפי האנליסטים בוול סטריט, נטפליקס צפויה לדווח על הכנסות של 11.04 מיליארד דולר ברבעון השני, עלייה חדה מהכנסות של 9.56 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. תחזית החברה עצמה היא להכנסות של 11.04 מיליארד דולר. הרווח למניה צפוי לעמוד על 7.06 דולר - קפיצה משמעותית לעומת 4.88 דולר בשנה שעברה, וגבוה מהתחזית של החברה לרווח של 7.03 דולר.
עם זאת, הפוקוס של המשקיעים כבר לא רק במספר המנויים, שנטפליקס הפסיקה לדווח עליו בתחילת השנה. החברה הדגישה כי תחשוף את הנתון רק כאשר תגיע לאבני דרך חדשות, ובינתיים היא מנסה להעביר את הדגש למעורבות המשתמשים ולהרחבת אפיקי ההכנסה.
למרות העלייה החדה במניה, יש אנליסטים שמזהירים שהאופטימיות כבר מגולמת במחיר. בנק ההשקעות ג'יי.פי. מורגן, למשל, שומר על דירוג "ניטרלי" למניה ומעדכן את מחיר היעד ל-1,220 דולר - קרוב למחיר הנוכחי בשוק. לדבריהם, המכפיל העתידי של נטפליקס גבוה ביחס לשוק הרחב ולחברות טכנולוגיה אחרות.
מנגד, אחרים דווקא סבורים שהשווי הגבוה מוצדק. לדברי בריאן מולברי מזקס, "המניה אולי יקרה, אבל נטפליקס היא מהחברות היחידות שצפויות להציג קצב צמיחה של מעל 20% ברווח למניה בשנים הקרובות - פי שלושה מהממוצע בשוק". הוא הדגיש כי מקור הצמיחה המרכזי הוא פרסום.
נטפליקס מציינת גידול חד בהכנסות מהשירות בתשלום הכולל פרסומות מ-1.4 מיליארד דולר בשנה שעברה להערכה של כ-3 מיליארד השנה. בחודש מאי דיווחה החברה כי מספר המשתמשים הפעילים החודשיים במנוי שכולל פרסומות הגיע ל-94 מיליון לעומת 70 מיליון בנובמבר. נתוני השימוש בארה"ב מעידים על רמת צפייה של כ-41 שעות בחודש - דומה למנויים במנוי ללא פרסומות. לצד זאת, נטפליקס שומרת על חוזקה בשימור הלקוחות, כששיעור הנטישה שלה נמוך משמעותית משל המתחרות.
המחצית השנייה של השנה צפויה לכלול חידוש לעונות של סדרות מצליחות כמו "דברים מוזרים", "יום רביעי" ו"משחקי הדיונון" - הסדרה הדרום-קוריאנית שהעונה השלישית שלה שברה שיאי צפייה עם כ-110 מיליון צפיות בתוך עשרה ימים בלבד.
מעבר לכך, החברה בונה על הרחבת פעילותה בתחום שידורי הספורט החיים, עם אירועים כמו קרב האיגרוף טיילור-סרנו, משחקי חג המולד של ה-NFL, ותכנית ההיאבקות השבועית של WWE. יש גם שמועות על כך שנטפליקס בוחנת רכישת זכויות לשידורי ה-UFC, מהלך שעשוי למצב אותה כשחקנית מרכזית בשוק תוכני הספורט.
בינתיים, החברה ממשיכה לכוון גבוה: בכירי החברה שואפים להכפיל את ההכנסות ולהגיע לשווי שוק של טריליון דולר עד 2030.
למרות הגידול במספר המנויים, נתוני הדוח החצי-שנתי של החברה מצביעים על ירידה של 18% בזמן הצפייה היומי למשתמש, מ-2.2 שעות במחצית הראשונה של 2023 ל-1.8 שעות במחצית השנייה של 2024.
לפי נתוני נילסן, נתח הצפייה של נטפליקס בטלוויזיה האמריקאית עמד ביוני על 8.3%, עלייה לעומת 7.5% במאי, אך האנליסטים צופים שממוצע הרבעון השני יהיה דווקא נמוך יותר - 7.8%. עם זאת, הירידה המתונה מוסברת בין היתר בהצלחה של עונת ההמשך ל"משחקי הדיונון".
עוד ב-
מתוך 61 אנליסטים שסוקרו בשוק, 42 מעניקים המלצת "קנייה", 18 ממליצים "החזק", ורק אחד ממליץ "מכירה". מחיר היעד הממוצע עומד על 1,263 דולר, מעט מעל המחיר הנוכחי. בגוגנהיים מאמינים שנטפליקס תמשיך להציג ערך למשקיעים בזכות הובלה בתחום התוכן, מה שיאפשר לה להעלות מחירים, ליצור שיתופי פעולה ולשפר את שולי הרווח. אבל גם הם מציינים את הסיכון: הצמיחה במנויים אולי נמשכת, אבל השאלה הגדולה היא האם הם גם נשארים, והאם הם באמת צופים.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



