השוק

דדי שוורצברג, מנכ"ל ומייסד עדיקה, התפטר בשל סכסוך עם גולף

מנכ"ל ומייסד חברת האופנה וכן המשנה למנכ"ל, צבי אלון, הודיעו על התפטרותם בשל חילוקי דעות שהתגלעו עם בעלות השליטה בעדיקה, גולף וכלל תעשיות של לן בלווטניק, בנוגע להמשך התרחבות החברה 
מערכת אייס | 
דדי שוורצברג (צילום דנה קרו, ויקיפדיה)
מנכ"ל ומייסד עדיקה, דדי שוורצברג, המשמש גם כדירקטור בחברה, הודיע היום (ג') על סיום תפקידו לאור חילוקי דעות עם בעלות השליטה גולף וכלל תעשיות (שבבעלות לן בלווטניק). לצדו, הגיש את התפטרותו גם המשנה למנכ"ל ומנהל האונליין מרקטינג של החברה, צבי אלון. השניים יסיימו תפקידם בסוף אוגוסט, שכן הם מחוייבים בהודעה מראש של ארבעה חודשים לפני עזיבתם. 
עדיקה נסחרת בבורסה, ושווי השוק שלה עומד על 71 מיליון שקל. לפני כשבוע פרסמה דיווח על סכסוך בין החברה לבין גולף, במסגרת עיכוב פרסום הדוחות הכספיים של עדיקה לשנת 2019 (אשר פורסמו לבסוף ימים ספורים לאחר מכן). על פי הדיווח, גולף ביטלה ערבות בנקאית שהעמידה ללא תמורה לרשות עדיקה ערב ההנפקה של עדיקה בבורסה, ערבות בגובה 5 מיליון שקל. יש לציין כי עדיקה הפקידה בעבר פקדון בסך 1.5 מיליון שקל כחלק מהערבות, ועל כן החשיפה של גולף קטנה בפועל ל-3.5% מיליון שקל בלבד. 
קראו עוד ב-ice
ואולם גולף ביטלה את הערבות הבנקאית, על כן עדיקה פעלה להחלפת הערבות כבטוחה או לאישורה ואשרורה כעסקה מזכה. בצד זאת, הודיעה עדיקה בדיווח כי אין ודאות כי תצליח להחליף את הערבות שבוטלה מצד גולף בבטוחה אחרת. מנגד, דיווחה גולף כי הערבות שניתנה לבנק מזרחי טפחות פקעה, ואינה בתוקף עוד.
עדיקה הוקמה ב-2011 על ידי שוורצברג ועדי רונן כאתר סחר אונליין לאופנת נשים. ב-2015 נמכרה החברה לקבוצת גולף (שבעצמה בשליטת כלל תעשיות) ב-40 מיליון שקל, ובמסגרת השינוי בבעלות הקימה גם 9 חנויות פיזיות. באחרונה הקימה גם חנות במנהטן שבניו יורק מתוך אסטרטגיית התרחבות בינלאומית, ועל פי דוחות 2019, ההכנסות בחו"ל הניבו לחברה 15.3 מיליון שקל. 
ב-2019 רשמה עדיקה הכנסות של 136.8 מיליון שקל, המהוות גידול לעומת 2018 אז עמדו ההכנסות על 95.5 מיליון שקל. בדוחות צויין כי "דוד שוורצברג, מנכ"ל החברה ודירקטור, הוא איש מפתח בקבוצה. אם יחדל נושא המשרה האמור מלעבוד בחברה עשויה להיות לכך השפעה על תוצאות החברה והתפתחות עסקיה". על כן עזיבתו את החברה מעמידה בסימן שאלה את האופן שבו תמשיך להתקיים. 
הסיבה להתפטרות הינה כאמור, מאחר ששוורצברג לא ראה עין בעין את המשך התרחבות החברה עם בעלות השליטה. בצל המשבר הכלכלי העולמי, כלל תעשיות אשר בשליטת לן בלווטניק, ראתה לנכון לעצור את ההתרחבות לארה"ב, בעוד שבעדיקה מסמנים את ארה"ב דווקא כמנוע צמיחה לחברה. ואולם, החל מה-16 במרץ ועד כה עומדות הכנסות החברה מהפעילות בארה"ב על כ-3.5 מיליון שקל, ומתחילת 2020 עמדו המכירות על 14.5 מיליון שקל.
מחברת גולף נמסר: "אנו מכבדים את החלטתו של מר דדי שוורצברג לפרוש מתפקידו כמנכ"ל חברת עדיקה, מודים לו על העשייה בחברה ומאחלים לו הצלחה בהמשך הדרך. כמו כן, החברה רשמה לפניה את הודעתו של מר צבי אלון לסיים את תפקידו כמשנה למנכ"ל ומאחלים גם לו הצלחה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה