השוק

האוז מפטרת 155 מעובדי הסטארט אפ ומקצצת בשכר הבכירים

אפליקציית האדריכלות ועיצוב הבית של אלון כהן ועדי טטקו סובלת מבעיית הכנסות מתמשכת, שהחריפה מאוד כתוצאה ממשבר הקורונה. זאת לאור הירידה בהיקף הפעילות בענף 
רועי בהריר-פרל | 
Houzz (צילום מתוך אתר Houzz)
הצרות בסטארטאפ "האוז" נמשכות: החברה מכריזה על פיטורים של 10% מעובדיה - משמע, 155 עובדים מתוך 1,550 - ועל קיצוץ רוחבי בשכר הבכירים. גל הפיטורים הנוכחי מגיע כחודש לאחר שהחברה קיצצה 10 תקנים למשרות וביטלה בפתאומיות תוכנית בת שנתיים לייצור עצמאי של רהיטים שימכרו באתר.
שוויה של החברה שהקימו בני הזוג אלון כהן ועדי טטקו בשנת 2009, המפעילה מרכז פיתוח גם בישראל, עומד כעת על כ-4 מיליארד דולר. המהלך הנוכחי בוצע, על פי הודעת דובר החברה, "בשל השלכות הקורונה על עסקים קטנים שעוסקים בתחומי שיפוצי הבתים ועיצוב פנים וההשפעה של כך על עסקי הליבה שלנו של מנויים מתוך התעשייה". 
קראו עוד ב-ice
ואולם נדמה שהמשבר הנוכחי הוא המשך של שנה מאתגרת לחברה, לאחר שבשנה שעברה נודע על פריצה ליישומון הפופולרי לעיצוב הבית וגניבת פרטים אישיים, ופיטורי 10% ממצבת העובדים בינואר 2019. אז עמדה החברה על 1,800 עובדים ו-180 עובדים פוטרו. 
אפליקציית החברה כוללת פלטפורמה המחברת בין אנשים שמעוניינים לשפץ את ביתם או לעצבו מחדש, לבין בעלי מקצוע כמו אדריכלים, מעצבים וקבלנים. עם השנים נוצרה באתר קהילה שוקקת, שכוללת, בנוסף לחיבורים בין נותני השירותים למבקשיהם, שיתוף ברעיונות, החלפת דעות ועוד. 
בשלב הראשון, רווחיות הפלטפורמה התבססה על פרסומות של קבלני שיפוצים, אדריכלים ונותני שירותים אחרים, ובהמשך הופעלה באפליקציה חנות דיגיטלית שבה חבריה יכולים למכור ולקנות פריטים, כשהאוז גוזרת לעצמה עמלה על כל מכירה. 
באופן טבעי, הביקוש לשיפוצים ועיתוב הבית קטן מאוד בחודשים האחרונים נוכח מגפת הקורונה ולכן היקף הפעילות באפליקציה צנח בעשרות אחוזים. האוז הייתה אמורה בשלב זה לצאת להנפקה ציבורית, אולם זו ככל הנראה תידחה בשל המצב. החברה הודיעה כי העובדים המפוטרים יקבלו פיצויים כחוק ואף סיוע במציאת עבודה חדשה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה