השוק

בנק לאומי ניסה לחלץ כספים מדלק - בית המשפט הוציא צו מניעה זמני

הבנק תכנן למכור מניות של דלק קידוחים המשועבדת לו, אחרי שלטענתו בעל השליטה בקבוצת האנרגיה יצחק תשובה הפר את התחייבותו לשעבד מניות של החברה האחות דלק ישראל. המחוזי קבע דיון נוסף בשבוע הבא
איתי פת-יה | 
התכנית של בנק לאומי לחלץ כספים מקבוצת האנרגיה של יצחק תשובה נבלמת. בהמשך לבקשה שהגישה קבוצת דלק, שופט המחוזי בתל אביב חגי ברנר הוציא היום (ה') צו מניעה זמני להחלטת הבנק לממש 5.7% מחברת דלק קידוחים המשועבדים לה. 
בעוד שהחוב של קבוצת דלק לבנק עומד על 100 מיליון שקלים, הבטוחות מדלק קידוחים, המחזיקה בחלקים ממאגרי הגז תמר ולווייתן, שוות כ-300 מיליון שקלים. החשש מצדה של דלק הוא שבלאומי, שמעוניינים לכסות את החוב, יזדרזו למכור מניות אלה מתחת לשווי השוק שלהם ובכך תפגע דלק.
אלא שלפי בנק לאומי בקשתה לשעבד את המניות אינה קשורה לאותו החוב בסך מאה מיליון שקלים, כי אם להפרת התחייבות אחרת שנתן, לדבריה, בעל השליטה יצחק תשובה. לטענתה האחרון התחייב לשעבד לה 11% ממניות דלק ישראל - חברת הבת האחראית לפעילות תחנות הדלק.
הדברים ככל הנראה מגיעים על רקע התכנית שגיבשו בקבוצת דלק להעמיד את דלק ישראל למכירה, ועד שימצא לה קונה לשעבד את מניותיה לבנקים בעלי החוב. על אלה נמנים גם הפועלים, מזרחי טפחות, דיסקונט ובנקים נוספים בחו"ל, והחוב של קבוצת דלק אליהם, המסתכם בכ-1.7 מיליארד שקלים, מובטח באמצעות שעבודים של החברות הבנות.
קראו עוד ב-ice
הסיבה שדלק מבקשת לשעבד לבנקים בינתיים את מניות חברת תחנות הדלק היא כדי לשחרר את השעבודים הקודמים של מניות חברת קידוחי הגז. משישוחררו מניות אלה של דלק קידוחים, בכוונת תשובה לשעבדן פעם נוספת – הפעם למחזיקי אגרות החוב של הקבוצה, שהחוב להן מסתכם בכ-6 מיליארד שקל ואינו מגובה בביטחונות.
בית המשפט המחוזי קבע דיון נוסף בעניין בתאריך ה-5 במאי. בהמשך היום צפויה דלק לפרסם את דוחותיה השנתיים, כשהחשש בקבוצה הוא מהערת "עסק חי" שתוצמד לאלה בעקבות חובותיה. אם כך יקרה, החובות יהיו עתה בסכנה להעמדה לפירעון מיידי, שיוביל בתורו לפירוק הקבוצה ונטילתה מידי בעל השליטה תשובה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה