השוק

ייקחו לתשובה את השליטה בדלק? הערת 'עסק חי' בדוחות החברה

קבוצת האנרגיה פרסמה היום את דוחותיה ל-2019, ולצדם אזהרה של רואי החשבון לגבי יכולתה לעמוד בחובותיה - המסתכמים בכ-8 מיליארד שקל. בעלי החוב יוכלו להעמידו לפירעון מידי ולהביא ללקיחת השליטה מתשובה
איתי פת-יה | 
יצחק תשובה (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של יצחק תשובה)
האם יצחק תשובה בסכנה לאבד את השליטה בדלק? לדוחות השנתיים ל-2019 שפרסה היום (א') קבוצת האנרגיה הוצמדה הערת 'עסק חי' שמעמידה בספק את עמידתה בחובות שלה, שכן התחייבויותיה של דלק בשנה הקרובה גבוהות ב-3 מיליארד שקלים ממקורותיה הכספיים.
לקבוצת דלק, על החברות הבנות שלה חוב כולל של כ-6 מיליארד שקל לבנקים וכ-1.7 מיליארד שקל למחזיקי אגרות החוב. המשמעות של הערת 'עסק חי' עבורה היא עילה אפשרית מצד בעלי החוב להעמדתו לפירעון מיידי ונטילת השליטה מידי הבעלים הנוכחיים תשובה.
במשרד רו"ח ארנסט אנד יאנג שביקרו את הדוחות עבור דלק, הסבירו את הצמדת ההערה בתלותה של דלק בדיבידנדים של החברות הבנות, קרי במכירות הגז והנפט, ובנכונותם של בעלי החוב להגיע להסכמות עם הקבוצה. עד סוף השנה תצטרך דלק לפרוע חוב ב-2.1 מיליארד שקל והחובות לפירעון ב-2021 עומדים על 1.7 מיליארד שקל.
הכנסותיה של הקבוצה הסתכמו ב-2019 ב-8.8 מיליארד שקל, עלייה של 8.6% לעומת הכנסות בסך 8.1 מיליארד שקל ב-2018. הרווח הנקי עמד ב-2019 על 234 מיליון שקלים, ירידה של 54% מ-517 מיליון שקלים שנה קודם לכן.
קראו עוד ב-ice
רק בסוף השנה שעברה נטלה הקבוצה הלוואה של כ-4 מיליארד שקל לרכישת הנכסים של חברת הנפט שברון בים הצפוני, כדי להרחיב את פעילות ההפקה שלה באזור. דלק אמנם הגנה על עצמה חלקית מפני ירידות במחירי הנפט, אך הירידה בביקושים בצל האטת הפעילות העסקית עקב הקורונה, הציבו בפניה בעיה חדשה.
"משבר הקורונה הוביל לירידה חדה של 30-40% בביקוש העולמי לנפט. הירידה בביקוש, יחד עם חוסר הסכמות בין ערב הסעודית לרוסיה לגבי הפחתה בייצור, הובילו לתנודתיות חדה במחירי הנפט. בשבועות האחרונים קידמה החברה שורה של מהלכים ופעולות, בהתאם לאסטרטגיה המוצהרת שלה לשיפור הגמישות הפיננסית והנזילות, וליציאה מוצלחת מהמשבר בשווקי האנרגיה העולמיים".
על רקע זה, מוזכר בדוח, כדי להקל על המצוקה הקבוצה מימשה נכסים בכ-2.4 מיליארד שקלים, בהם החזקותיה בחברת ההתפלה IDE, בדלק רכב, בחברת האנרגיה כהן פיתוח. בסוף השבוע האחרון קיבלה דלק  82 מיליון שקלים עבור מניותיה בחברת הפניקס שהוחזקו אצל אחד הבנקים.
כמו כן, בקבוצה מעמידים את החברה הבת דלק ישראל, האחראית על פעילות תחנות הדלק, למכירה בעבור שווי של 900 מיליון שקלים. עוד מתכננת דלק למכור את הזכויות שלה לקבל תמלוגי-על ממאגרי הגז כריש ותנין של חברת אנרג'יאן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה