השוק

עזריאלי ומליסרון מקלות: פטור לימי הסגר, הנחה בחזרה לשגרה

לרגל פתיחתם מחרתיים, חברות הקניונים מציגות מתווה סיוע לשוכרים שלהן במטרה להקל עליהן את החזרה לפעילות עד שתנועת הלקוחות תתאושש. על מה יסכימו לוותר ועד מתי, ועל מה לא? כל הפרטים
איתי פת-יה | 
קניון איילון (צילום דר' אבישי טייכר, מתוך אתר פיקיויקי)
לרגל פתיחתם המחודשת מחרתיים, בעלות הקניונים באות לקראת השוכרים שלהן. החברות עזריאלי ומליסרון מפרסמות הבוקר את מתווי הסיוע שלהן, הכוללות בשורות טובות בגזרת דמי השכירות עבור תקופת המשבר.
בעזריאלי הודיעו כי כל עסק שהיה סגור בין התאריכים 15.3-4.5  עקב הוראות הממשלה יהיה פטור מדמי שכירות. החל מיום פתיחת הקניונים בחמישי הקרוב, 7.5, ועד 14.5 גם כן לא יגבו דמי שכירות, זאת לצורך תקופת התארגנות בה במקביל יקבלו העסקים הנחה של 75% בגובה דמי הניהול.
לאחר מכן, ועד ה-31.5, החברה תחזור לגבות דמי שכירות, אולם בשיעור של 25% בלבד או כאחוזים מהפידיון – כשהסכום הגבוה הוא הקובע, וההנחה בדמי הניהול תעמוד על 50%. בחודש יוני יצטרכו השוכרים לשלם דמי ניהול מלאים, אולי דמי השכירות יעמדו על 50% או לחלופין אלה יגבו כאחוזים מהפידיון, על פי הגבוה מבין השניים.
עלות ההקלות הללו נאמדות לפי עזריאלי ב-200 מיליון שקל. כמו כן, בדומה לנעשה בביג עם פתיחת הפאוור סנטרים, החברה תעלה קמפיין לעידוד תנועת הלקוחות בקניונים. בחודש שעבר על רקע תלונות מצד השוכרים בדבר גביית דמי השכירות, עזריאלי על הקמת קרן הלוואות בסך 100 מיליון שקלים בה יוכלו להיעזר העסקים הקטנים מקרב שוכריה כדי לשלם לה את השכירות, זאת בהיעדר ההכנסות ממכירות.
קראו עוד ב-ice
לפי ההקלות שפרסמה מליסרון, בעלת קניוני עופר, לא ינתנו הקלות עבור התקופה שבין מחצית מרץ לתחילת אפריל. אולם, החל מאפריל ועד יום שישי הקרוב, 8.5, כלומר יום לאחר פתיחת הקניונים, תפטור את השוכרים הן מדמי השכירות והן מדמי הניהול. החל מיום לאחר מכן, ה-9 במאי, ועד סוף מאי תיתן מליסרון הנחה של 50% על דמי השכירות הבסיסיים. כמו כן, השוכרים יוכלו לחלק את דמי השכירות בחודש זה לתשלומים שיועברו בתחילת יוני, יולי ואוגוסט – במטרה להקל על התזרים עד להתאוששות תנועת הלקוחות.
כמו בעזריאלי, בקניוני עופר ימשיכו עם ההנחות גם בחודש יוני, עבורו יצטרכו לשלם השוכרים 70% מדמי השכירות. החל מהיום, במליסרון מעמידים בפני השוכרים תקופה בת עשרה ימים, עד ה-15 במאי, לסגור את כל חובותיהם אליה.לאור ההקלות מטעמם עבור חודש אפריל, במליסרון מבקשים לקבל על מענק שניתן לשוכריהם על ידי המדינה לכיסוי דמי השכירות והניהול.
השוכרים במרכזים המסחריים הפתוחים בבעלות הקבוצה גם כן יהיו פטורים מתשלום דמי שכירות עבור חודש אפריל. עבור חודש מאי יצטרכו לשלם שכירות בשיעור של 70%, כשאת העברות התשלום יוכלו לדחות ולחלק לשני תשלומים ביוני וביולי. דחיה נוספת יעניקו להם במליסרון עם דמי הניהול של מאי, אותם יצטרכו להעביר ב-17.5.
מאז השבתת הפעילות העסקית עלו תלונות מצד השוכרים בקניונים על התנהלותן של חברות הקניונים מולם. בראש מאבקם של עסקים אלה עמדה הדרישה לגבות דמי ניהול כאחוזים מהפידיון בתקופת ההשבתה. יש שטענו כי שיטה זו יש להחיל גם בתקופת החזרת הפעילות.
במתווה שהציגה, עזריאלי העמידה אפשרות זו בפני השוכרים אך אם התאמות שיטיבו עמה – במידה ותנועת הלקוחות תהיה גבוהה והפדיון יעלה על השכירות הקבועה בחוזה, בעזריאלי יהנו מהפער. מנגד, אם הפדיון לא יכסה את הסכום הקבוע בחוזה, השוכרים יצטרכו לשלוח יד לכיס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה