השוק

טבע מפרסמת דוחות: הכנסות של 4.4 מיליארד דולר

חברת התרופות עוקפת את צפי האנליסטים להכנסותיה ברבעון החולף, ומציגה קפיצה ברווח הנקי, הפחתת החוב וצמיחה במכירות התרופות החדשות שלה. ומה הלאה? בטבע מתייצבים מאחורי התחזית המקורית ל-2020
איתי פת-יה | 
קאר שולץ, מנכ (צילום בלומברג, ויקיפדיה)
טבע מציגה נתונים חיוביים ועומדת מאחורי התחזית המקורית שלה להמשך השנה. הדוח הרבעוני שפרסמה היום (ה') החברה מצביע על עלייה במכירות התרופות החדשות שלה בצפון אמריקה, ירידה קלה בלבד במכירות הקופקסון, וצמצום החוב שלה. על רקע פרסום הדוחות המניה מזנקת.
הרווח הנקי ברבעון החולף הסתכם ב-69 מיליון דולר, המשקף רווח נקי של 6 סנט למניה, עלייה של כ-168% לעומת הפסד נקי של 105 מיליון דולר ברבעון המקביל. בהכנסות נרשמה צמיחה של 4.5% לערך, ואלה הצטברו לכדי 4.35 מיליארד דולר, בהשוואה ל-4.29 מיליארד דולר בתחילת 2019. בכך, עקפה טבע את תחזיות האנליסטים בכ-5%, שכן אלה צפו לה הכנסות של 4.15 מיליארד דולר.
טבע צמצמה את החוב שלה ב-3%, ובסוף הרבעון זה עמד על 26.1 מיליארד דולר, לעומת 26.9 מיליארד בסוף הרבעון המקביל. כמו כן, צמיחה ברווחיות התפעולית בחלק ממגזרי הפעילות של טבע, ולצדה ירידה בהוצאות על מענקי תמריץ לעובדים עבור ביצועים, הובילו לעלייה בתזרים המזומנים מפעילות, שהסתכם ב-305 מיליון דולר. נתון זה מהווה קפיצה של 172% לעומת 112 מיליון דולר ברבעון הפותח בשנה שעברה.
קראו עוד ב-ice
בארצות הברית ובקנדה, מכירות התרופה אוסטדו לטיפול בהפרעות עצביות ובמחלה הניוונית הנטינגטון עמדו על 122 מיליון דולר, קפיצה של 64% מהכנסות של 74 מיליון דולר בתקופה המקבילה. גם ההכנסות ממכירות התרופה אג'ובי לטיפול במיגרנה הציגו צמיחה, בשיעור של 16%, והסתכמו ב-29 מיליון דולר, זאת מול הכנסות בגובה 20 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2019. 
ההכנסות מקופקסון, התרופה לטיפול בטרשת נפוצה - שהייתה הפרה החולבת של טבע עד לתפוגת הפטנט שלה – ירדו בשיעור קל של 5%, ועמדו על 195 מיליון דולר, בהשוואה ל-208 מיליון דולר ברבעון הראשון אשתקד.
בעוד שחברות גדולות אחרות שינו את תחזיותיהן בדוחות עקב חוסר הוודאות שהביא איתו משבר הקורונה - ואחרות אף לא סיפקו כלל תחזית, בטבע מתייצבים מאחורי התחזית המקורית שלהם ל-2020. לפי התחזית שצירפה טבע לדוח הרבעוני, היא תסגור את השנה עם הכנסות בסך 17 מיליארד דולר, ורווח נקי בטווח שבין 2.3-2.55 דולר למניה.
נשיא ומנכ"ל טבע קאר שולץ ציין כי "2020 הביאה עמה משבר בריאות עולמי חסר תקדים, שהשפיע על כל המדינות והתעשיות, לרבות תעשיית התרופות, הממלאת תפקידים רבים בהתמודדות עם המגיפה. התוצאות החזקות מאוד שלנו ברבעון הראשון של 2020 הושפעו מביקוש גבוה יותר בשווקים העיקריים שלנו למוצרים גנריים, למוצרים ללא מרשם, ולמוצרי נשימה. הכנסות חזקות יותר בקטגוריות אלה, יחד עם צמיחה ברווח התפעולי והרווח נטו שלנו תרמו לתזרים מזומנים חופשי חזק ולהפחתה נוספת של החוב הנקי שלנו ל-24.3 מיליארד דולר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה