השוק

האוצר לאל-על: התייעלות והזרמת מאה מיליון שקל בתמורה לסיוע

בתום ישיבה שקיימו שרים בממשלה והדרג המקצועי בעניין חברת התעופה הוחלט כי בתמורה להעמדת ערבות המדינה להלוואה שזו מבקשת לקחת, תצטרך אל על להחריף את תכנית ההתייעלות 
שרון טל |  2
משה כחלון (צילום דורון גרינוולד; יח"צ)
הממשלה הציגה את תנאיה לתמיכתה באל-על. הדרישות שגובשו כוללים הזרמה של כספים מצד הבעלים, הגבלות על שכר והמשך ההתייעלות, זאת בתמורה להעמדת ערבות מדינה בשיעור 80% להלוואה שהחברה מבקשת לקחת בגובה 400 מיליון דולר.
זה עתה הסתיימה פגישה של שרי האוצר, התחבורה והתיירות, עם מנכ"ל האוצר, ראש אגף תקציבים, החשב הכללי, מנהל רשות המסים ומנע"ל משרד ראש הממשלה. לפי התכנית המוצעת, בעלי אל-על יצטרכו להזרים מטעמם מאה מיליון שקלים או שתדודל אחזקתם בחברה. כמו כן יוגבלו שכר הדירקטורים, וגובה הדיבידנדים שימשכו בעלי המניות ועסקאות בעלי העניין. לצד זאת על אל-על לפרוס את חובותיה כדי להקל על המצוקה התזרימית, ובשביל שכספי הסיוע לא ישמשו לכיסוי החובות.
זאת ועוד, החברה תיאלץ להציג התייעלות בסדר גודל של 50 מיליון דולר לשנה החל מ-2021, מעבר לזו שהציעה עד כה. כמו כן ישועבדו מניותיהם של בעלי העניין בחברה, ותעמוד לרשות המדינה אופציית פאנטום - לפי במידה ומניית אל-על תתאושש המדינה תיהנה מהרווחים.
מוקדם יותר היום (א'), לקראת הדיון, מועצת עובדי אל-על הודיעו כי יפגינו מחרתיים מול בית הממשלה בנימין נתניהו. מחשש לפירוק חברת התעופה שתשלח אלפים למעגל האבטלה, מועצת עובדי אל-על פתחה בסוף השבוע בבשורת צעדי מחאה והפגנות מול פקידי האוצר וראש הממשלה. במסגרת זאת הכריזו העובדים כי בכוונתם לצאת להפגנות ברחבי הארץ ולהקים מאהלי מחאה מול ביתם של כמה מפקידי האוצר, ביניהם גם שר האוצר משה כחלון. במועצה טרם הודיעו על צעדיהם לאור התנאים שפורסמו הערב בתום ישיבת השרים.
קראו עוד ב-ice
"אין בכוונתנו לאפשר את פירוק החברה", הדגישו במועצת עובדי אל-על: "בזמן שמדברים על מענקים של מיליארדים לחברות, מישהו באוצר החליט כי אל על לא תקבל לא מענק ולא פיצוי, אלא הלוואה, שמשמעותה להקריב אלפי עובדי אל על, ש-90% מהם עובדים בשכר מינימום. אנו נלחמים על הפרנסה שלנו ועל האוכל של הילדים שלנו ועל החברה הלאומית שלנו ואם יש מישהו שחושב שניתן לו לרמוס אותנו ברגל כזאת גסה אז כדי לו לחשב מסלול מחדש".
עם פרוץ משבר הקורונה נאלצה חברת אל-על להוציא לחל"ת יותר מ-5,500 עובדים. במקביל, ספגה הפסדים כבירים כתוצאה מסגירת השמיים והשבתת הפעילות האווירית כמעט לחלוטין, מה שהותיר את עתיד החברה לא ברור. כעת נותרה שאלת הלוואת 400 מיליון הדולר, כאשר התשובה – בידי ראש הממשלה ומשרד האוצר.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אל על חזקה!!!! (ל"ת)
    אבי 05/2020/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ממשלה מושחתת
    מרון 05/2020/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שלא חבר או משפחה של ביבי לא יראה אגורה
    סגור