השוק

סין מתאוששת: התפוקה התעשייתית באפריל גבוהה ב-4% מלפני שנה

התעשייה במדינה שעדיין מלקקת את פצעי הגל הראשון של נגיף הקורונה, מתחילה להניע את גלגליה מחדש ואפילו מציגה נתונים טובים יותר משל 2019. לעומת זאת, ירידה בהוצאות על צריכה מספקת סיבה לדאגה
מערכת אייס | 
סין מתאוששת (צילום unsplash, pexels)
עדויות חיוביות להתאוששות בסין על רקע דעיכת הגל הראשון של הקורונה. המדינה ממנה יצא נגיף הקורונה, ומי שעדיין מלקקת את הפצעים ומתמודדת עם ביקורות על השתקת סימני האזהרה, מתחילה לשקם את כלכלתה. נתונים שמפרסם היום (ו') רויטרס מראים על צמיחה של כ-4% בתפוקת התעשייה הסינית בחודש אפריל, בהשוואה לשנה שעברה, הרבה לפני שנכנסה הקורונה לחיינו.
לפי סוכנות הידיעות, התפוקה התעשייתית במדינה ירדה במרץ האחרון ב-1.1% בהשוואה לזו שנרשמה ב-2019, אולם חודש לאחר מכן באפריל שבה לרמות שתועדו אשתקד, ואף עלתה עליהם בשיעור של 3.9%.
נתון זה גבוה בלמעלה מפי שניים מהתחזיות, שצפו לסין צמיחה של 1.5% בתפוקה התעשייתית באפריל. לחלק ניכר מצמיחה זו אחראים ייצור המתכות, החשמל והשמן שחזרו לסדרם באפריל, אחרי ההקלות על ההגבלות בתנועה שהטילה הממשלה. 
קראו עוד ב-ice
אלא שהייצור הוא רק צד אחד של התמונה בכל הנוגע לשיקום הכלכלה הסינית. הצד השני, של הצריכה נראה קודר כרגע, כשהאבטלה במדינה עומדת על 6%, כך לפי סקרים שונים שנערכו בה. בהתאם, ההוצאות של הסינית על צריכה ירדו באפריל ב-7.5% לעומת נתוני 2019 באותו החודש.
לעומת הצמיחה בתפוקה התעשייתית, כאן דווקא התחזיות צפו תרחיש אופטימי יותר של ירידה של 7%, כלומר מחצית האחוז מזו שתועדה בפועל. עוד בהקשר זה, דווח כי הייבוא נחתך בצורה חדה עקב ירידה בביקושים מצד הצרכנים הסינים.
כמו כן, מציינים ברויטרס שקצב ההשקעות בנדל"ן עלה וכיסה על קצב מכירת הנכסים, מה שלעת עתה מקטין את החשש מתרחיש של מצוקת דיור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה