השוק

מנכ"ל בז"ן משה קפלינסקי יתחיל ברגל שמאל: קנס של מיליון שקל לחברה

בית המשפט בחיפה הרשיע את החברה בהפרת היתרים ובעבירות סביבתיות של זיהום אוויר, בעקבות שריפה שפרצה באחד ממתקניה ב-2016. בז"ן: "החברה הפיקה לקחים ועומדת בסטנדרטים המחמירים ביותר"

איתי פת-יה | 
משה קפלינסקי, עידן עופר (צילום ויקיפדיה)
משה קפלינסקי, מנכ"ל בז"ן הנכנס יפתח את כהונתו על רגל שמאל, כשבוקר אחרי אישור מינויו על ידי דירקטוריון החברה, בית המשפט קונס אותה בלמעלה ממיליון שקל. בז"ן הגיעה הבוקר (ב') להסדר טיעון מול המדינה סביב אחריות החברה על שריפה שפרצה במתקן אחסון דלקים שלה במפרץ חיפה בסוף 2016, במסגרתו לצד הקנס על החברה הושת על נושאי משרה בה קנס של עד 50 אלף שקל. קפלינסקי טרם נכנס לתפקיד, אולם כאמור כבר בתחילת דרכו בבז"ן תצטרך החברה להפריש כמיליון שקל בגין הקנס.
בית משפט השלום בחיפה הרשיע בז"ן את בעבירות סביבתיות של זיהום אוויר והפרות היתרים שניתנו לחברה, וכן בעבירות של מעשי פזיזות ורשלנות. החברה תיקנס ב-1.2 מיליון שקל, ושלושה ממנהלים, בהם סמנכ"ל הקבוצה, יקנסו ב-30-50 אלף שקל.
באירוע שבלב הסדר הטיעון, מיכל אחסון דלקים ובו חומרים המוגדרים על פי חוק כמסוכנים ומסרטנים עלה באש, כשהעשן מהשריפה הביא משך שעות ארוכות לזיהום אוויר חמור. למעשה, רק יום קודם לכן, בבדיקה שגרתית שערכו בבז"ן גילו כי גג המיכל שקע בתוך החומר הדליק המאוחסן בו, אולם למחרת כשניסו לטפל במפגע פרצה השריפה.
קראו עוד ב-ice
בתום הליך גישור, הנאשמים הודו בכך שלא וידאו את הטמעת נהלי החברה בקרב עובדיה, דבר שיכול היה למנות את השריפה, וכן כי לא פעלו לפי הוראות ההיתרים שניתנו לבז"ן מכוח הדינים הסביבתיים.
מבז"ן נמסר בתגובה להסדר הטיעון כי "החברה ומנהליה לקחו אחריות על האירוע, שהטיפול בו נוהל באופן מקצועי והסתיים ללא כל נפגע. בזן הפיקה לקחים והיא ממשיכה לעמוד בסטנדרטים המחמירים ביותר בתחום".
מנגד, בארגון מגמה ירוקה מוחים נגד ההסדר ומוסרים: "שוב הוכח בבית המשפט שקבוצת בז"ן פועלת בהפקרות ומסכנת את מאות אלפי התושבים שבסביבתה. מעבר להרשעה, סכומי הקנסות המגוחכים שהושגו במסגרת הסדר הטיעון, מעמידים בספק את היכולת של שומרי הסף להגן עלינו בצורה אפקטיבית ולמעשה מבטיחים רשת ביטחון למפעל להמשיך לזלזל בבריאות ובביטחון של הציבור. זוהי הוכחה נוספת לדחיפות של החלטת הממשלה הנדרשת על מנת לסגור את התעשייה הפטרוכימית במפרץ חיפה ולקדם את תכנית מפרץ החדשנות".
רק אתמול אישר דירקטוריון החברה את מינויו של אלוף (במיל') משה קפלינסקי, לשעבר סגן הרמטכ"ל, לתפקיד מנכ"ל בז"ן, במקום ממלא המקום שלומי בסון. עבור קפלינסקי מדובר בסגירת מעגל, אחרי ששימש לפני כעשור כמנכ"ל מיזם הרכב החשמלי בטר פלייס של עידן עופר, בעלי בז"ן. בחודש דצמבר פרש קפלינסקי מתפקידו האחרון כמנכ"ל חברת המלט נשר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה