השוק

אפל עשתה היסטוריה והגיעה לשווי של 1.5 טריליון דולר

בניגוד לתחזיות הרווחות שצפו פגיעה בערך המנייה כתוצאה ממשבר הקורונה, מניית ענקית הטכנולוגיה טיפסה השבוע עד ל-352 דולר - זאת, לאחר שבמרץ היא צנחה עד 229 דולר. היעד הבא: 2 טריליון
רועי בהריר-פרל | 
חנות אפל, טים קוק (צילום pixabay, ויקיפדיה)
אפל קובעת שיא עולמי חדש ונסחרה השבוע על פי שווי של 1.5 טריליון דולר. הנתון המסחרר מציב את אפל בראש החברות הרווחיות ביותר בעולם, כשערך המנייה הנוכחי שלה קפץ לראשונה בהיסטוריה, על יותר מ-352 דולר, וזאת שנתיים לאחר שהפכה לחברה הראשונה בתולדות האנושות שהגיעה לשווי אסטרונומי של טריליון דולר. מאז ירד שוויה ל-338 דולר. 
הסיבה לזינוק האחרון בערך המנייה נעוצה ככל הנראה בדיווח של בלומברג מיום שלישי האחרון על כך שאפל עתידה לעשות שימוש במעבדים שתייצר בעצמה עבור מחשבי המאק שלה. זאת, במקום השבבים שמייצרת אינטל, בהם היא משתמשת כיום. החברה צפויה להכריז רשמית על המהלך בכנס המפתחים השנתי של החברה, שיתקיים ב-22 ביוני.
 
קראו עוד ב-iceיש לציין כי בתחילת משבר הקורונה, צפי האנליסטים בנוגע לאפל היה קודר למדי - במיוחד נוכח העובדה שלפני הזינוק האחרון בערך המנייה, היא הגיעה לשפל של 229 דולר בחודש מרץ. מאחורי ההערכה השלילית עומדת ההנחה שהמשבר ימשיך לפגוע באפל כפי שפגע בחברות ענק אחרות. ואולם, כרגע נראה שאפל יוצאת מהמשבר כמנצחת, וביצועי החברה הפתיעו את רוב האנליסטים בגדול.  
עם זאת, שני אנליסטים העריכו עוד בתחילת ינואר כי ערך המנייה של אפל יזנק בהמשך ל-375-400 דולר בשל מספר סיבות, בהן המעבר לרשתות G5; העלייה הצפויה במכירות שעוני אפל; ועסקאות מול לקוחות בפריסה לתשלומים עם ריבית של 0%. אנליסטים בכירים סבורים שאפל תוכל להגיע לשווי של 2 טריליון דולר בתוך ארבע שנים ואף מוקדם יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה