השוק

האם הבנקים בדרך לשינוי גישה כלפי עסקים בקשיים?

המפקח על הבנקים קרא להם לרכך את עמדתם כלפי לקוחות בקשיים ולא לגרור במהרה לבתי משפט. "יש להגיע להסדרים מיטביים ככל הניתן, בטרם נקיטת הליכים משפטיים". האם הבנקים, שחווים לאחרונה הפסדים כבירים, יפעלו בהתאם?
רועי בהריר-פרל | 
עסקים קטנים (צילום pixabay)
המפקח על הבנקים יאיר אבידן ממשיך במאמציו להכיל את המשבר החמור במשק על ידי הנחיות חירום שנועדו להגן על הלקוחות החייבים: לאחר שדרש מהבנקים להקפיא את חלוקת הדיווידנדים ולהפנות את עודפי ההון למתן אשראי, הוא קורא להם עכשיו שלא למהר לקחת לקוחות בקשיים לבית המשפט, להקל על הלקוחות בעמלות ובריביות שנוגעות לפיגורים ולהעדיף להגיע עמם להסדרי חוב על פני כל פיתרון אחר. 
"על הבנקים להמשיך ולפעול באחריות, תוך המשך הפגנת הוגנות, גמישות ורגישות כלפי לקוחותיהם", כתב אבידן לבנקים, "עליהם לחזק את תפקידה ואת מקומה של המערכת הבנקאית כחלק מהמרקם הכלכלי והחברתי. קיימת חשיבות גדולה לפעול באופן ממוקד אגב הקצאת המשאבים הנדרשים על מנת להיות זמינים ללקוחות ולהגיע עימם להסדרים מיטביים ככל הניתן, בטרם נקיטת הליכים משפטיים".
 
קראו עוד ב-ice
החלופות שמציג אבידן בפני הבנקים מתמקדות בפריסת תשלומים רחבה יותר ובפניות יזומות של בנקאים ללקוחות שנקלעו לפיגור, בניסיון להגיע עמם לפתרונות נוחים, מחוץ לכתלי בית המשפט. "משבר הקורונה על השלכותיו טרם הגיע לסיומו ונראה כי משקי בית ועסקים רבים מושפעים וימשיכו להיות מושפעים מהשלכות המשבר שנכפה עליהם - גם בטווח הקצר והבינוני", הוא כותב, "על רקע שיעור האבטלה הגבוה והפגיעה בחוסנם הפיננסי של לקוחות ממגזרים ומענפים מגוונים, הלקוחות האמורים עומדים בפני אתגרים משמעותיים, שכן הכנסתם ויכולת השתכרותם נפגעו באופן משמעותי ולזמן ממושך שאורכו איננו ודאי".
אבידן סיים את המכתב לבנקים בקישור "מרכזי וחשוב", לדבריו, בין המערכת הבנקאית למערכת הכלכלית-חברתית: "אנו תקווה שיהיה בכלים ובצעדים אלה בכדי לסייע ללקוחות ולמשק הישראלי לצלוח תקופה מאתגרת ומורכבת זו". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה