השוק

בשל "השיפור במכירות": פוקס מוותרת על מענק המיליונים מהמדינה

לאחר שדרשה וקיבלה מענק מהמדינה של כ-15.5 מיליון שקל, הודיעה קבוצת פוקס על חלוקת דיביבנד בסך 49 מיליון שקל. המהלך גרר ביקורת ציבורית רבה, ובפוקס הודיעו במפתיע כי הם מוותרים על המענק בשל "שיפור במכירות" 
רועי בהריר-פרל |  2
הראל ויזל, מנכ"ל ובעלים קבוצת פוקס (צילום שוקה כהן)
קבוצת פוקס מודיעה היום (ו') כי היא מוותרת על המענק מהמדינה, וזאת כשברקע ביקורת ציבורית רבה על חלוקת הדיבידנד בסך 49 מיליון שקל לבעלי המניות, בזמן שפוקס מקבלת מהמדינה יותר מ-15 מיליון שקל. 
בהודעה שהוציאה הבוקר פוקס נכתב: "דירקטוריון החברה מודיע כי לאור השיפור הניכר במכירות לאחר חזרת הקבוצה לפעילות, החברה מוותרת על כל מענקי המדינה. החברה מדגישה כי הדיבידנד שהוכרז ויחולק לבעלי מניות של החברה הינו דיבידנד בגין רווחי שנת 2019, והינו בהתאם למדיניות חלוקת הדיבידנד בחברה"
אמש פרסמנו כי למרות שסיימה את הרבעון הראשון של 2020 עם הפסד נקי של 30.2 מיליון שקל, הודיעה קבוצת האופנה הציבורית פוקס על חלוקת דיבידנד בסך 49 מיליון שקל לבעלי המניות. ההחלטה שנויה במחלוקת במיוחד נוכח העובדה שמנכ"ל הקבוצה ובעלי השליטה בה הראל ויזל היה ממובילי מאבק רשתות האופנה והסחר נגד המדינה - מאבק שתוצאתו הייתה, מבחינת פוקס, מענקים שסכומם מוערך בכ-15.5 מיליון שקל עבור הסכמת הקבוצה להחזיר עובדים מחל"ת.
יש לציין כי חלוקת הדיבידנד בקבוצת פוקס הייתה מתוכננת לתחילת מרץ השנה, אולם אז החלו הגבלות הסגר, שהביאו לכך שהרוב המכריע של סניפי פוקס ושילב (שבשליטת הקבוצה) ברחבי הארץ היו סגורים במשך חודש וחצי - וחלוקת הדיבידנד הוקפאה. כעת, מודיעה הקבוצה על הפשרת החלוקה, אלא שגם העיתוי הנוכחי, בעיצומו של זינוק בהיקף התחלואה, לא מאוד מוצלח מבחינתה בכל הנוגע לתדמית ציבורית.
לצד ההפסד הנקי, רשמה הקבוצה ברבעון הראשון של 2020 הכנסות בסך 579 מיליון שקל שמשקפות גידול של 14% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בפוקס מסבירים שמקור הקפיצה הוא באיחוד התוצאות של החברות הבנות בילבונג ויאנגה, כמו גם בגידול במכירות אונליין של מותגים חדשים באתר טרמינל אקס. בנוסף לכך, רמת ההכנסות של הקבוצה ברבעון הראשון נגזרת גם מהעובדה שפוקס הייתה, עד תחילת מרץ, בעיצומה של מגמת עלייה בהכנסות.
כעת, הצפי בקבוצה הוא להמשך מגמת ההפסדים הנקיים גם ברבעון השני - אז, כפי הנראה, המספרים יהיו גדולים אף יותר. בינתיים, מניית פוקס-דיזל חווה אי יציבות (כלפי מטה) בעקבות הדיווח על חלוקת הדיבידנד: אתמול (ה') בבוקר, לפני הדיווח, ערך המנייה עמד על 13,990 שקל ולקראת שש בערב הוא נחת ל-13,400 - כלומר, ירידה נאה של 4.2%.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    נקודת זכות בתוך נרטיב מבזה
    יהודה אלידע 06/2020/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יפה לראות שנשארה שם קצת תחושה בושה. זה לא קורה כך לכולם, רוב הטייקונים חושבים שגם לא מבייש להתמחות בספרות פיננסית, גם למיליארדרים שיחסית להונם השועלים של פוקס נחשבים לדלפונים.
    סגור
  • 1.
    להחרים את כל הרשתות בקבוצה (ל"ת)
    ירון 06/2020/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור