השוק

מנכ"ל חודש יוני: עמירם שחר, האיש שעשה אקזיט של 450 מיליון דולר

בחמש השנים מאז הוקמה כפרויקט גמר ללימודי תואר ראשון, ספוט גייסה 52 מיליון דולר, צירפה לרשימת לקוחותיה שמות כמו סוני וסמסונג ובתחילת החודש עשתה את המכה כשנמכרה לענקית התכנה נטאפ
איתי פת-יה |  6
עמירם שחר, מנכ"ל SPOT (צילום יחצ ספוט)
ב-2015, כשהוא עוד סטודנט לתואר ראשון במדעי המחשב במכללה למנהל, עמירם שחר הקים את ספוטינסט (Spotinst) כפרויקט הגמר שלו. חמש שנים אחר כך ותחת השם החדש ספוט (Spot), כבר רשם איתה אקזיט עם המכירה לנטאפ (NetApp) האמריקאית בעסקה של כ-450 מיליון דולר בתחילת החודש.
שחר החזיק בכ-13-14% מהחברה, שצפויים להכניס לכיסו 60-70 מיליון דולר לערך. לצדו יקבלו את חלקם גם המייסדים השותפים אהרון טויזר ולירן פולק, חבריו של שחר עוד משירותם הצבאי יחד בממר"ם.
בחמש השנים עד למכירתה צירפה החברה לרשימת הלקוחות שלה שמות גדולים דוגמת סוני, סמסונג ויוניליוור. בארבעה סבבי גיוס ספוט גייסה 52 מיליון דולר ממשקיעים כמו הקרנות אינטל קפיטל, ורטקס ישראל, היילנד קפיטל ולידרס. רכישתה על ידי ענקית כמו נטאפ, חברה בעלת שווי שוק של 10 מיליארד דולר מוסיפה גם היא לגודל ההישג של שחר וחבריו.
 
קראו עוד ב-ice
ספוט (Spot) היא מעין "זאפ" של חברות השרתים, ומאתרת עבור לקוחותיה שטחי אחסון עודפים בשירותי ענן דוגמת אלה של מיקרוסופט, אמזון, גוגל ואחרות. שטחים עודפים אלה נמכרים בהנחה, וספוט מציגה את העסקה המשתלמת ביותר. כמו כן, החברה מבצעת ניטור שוטף של מחירי האחסון, וכך יודעת בזמן אמת להציע אלטרנטיבות זולות יותר במידה וספקיות השרתים מעלות את מחיריהם.
יתר על כן בספוט מתריעים ללקוחותיהם במידה והספקיות צפויות לנתקן ולהקצות את שטחי האחסון עבור לקוח שרכש את שטח האחסון במחיר מלא, שכן השטחים שנמכרים בהנחה אינם כוללים התחייבות. בהתאם לכך ספוט מקשרת את הלקוחות עם ספק אחר, וכך עבודתם השוטפת לא נפגעת. לצד זאת, ספוט מאחדת עבור לקוחות המשתמשים בשטחי אחסון של כמה חברות במקביל, את כל המידע תחת ממשק אחד.
"מתוך מחוייבות עמוקה ל-NetApp, האתגר הבא שלי הוא לפעול ולהוביל את היחידה העסקית Spot ולוודא שהרכישה שלנו תיהיה ותזכר כאחת הרכישות הטובות, האסטרטגיות והמשתלמות אי פעם עבור NetApp", שחר אומר ל"אייס".
"מאז ההכרזה, אנחנו עובדים מסביב לשעון יחד עם הצוותים בנטאפ על תוכנית האינטגרציה המלאה, על החיבורים בין המוצרים ועל החזון המשותף שלנו - Application Driven Infrastructures,  שזה אומר - איך ספוט תוכל להעצים מפתחים ואנשי תשתיות בכך שהם יוכלו לבנות אפליקציות, ו-Spot תדע להתאים להם בצורה אוטומאית את תשתיות ה-Compute & Storage הכי מהירים, זמינים וזולים בענן".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    אלוף!
    רויטל 08/2020/03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תותח גאים בך!!!
    סגור
  • 4.
    אדם מדהים (ל"ת)
    דן 07/2020/26
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 3.
    ישר כח
    אמנון 07/2020/02
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ישר כח ...אלוף.
    סגור
  • 2.
    מנכ"ל ענק!
    יועד תבורי 07/2020/02
    הגב לתגובה זו
    6 0
    דוגמא של מנכ"ל חזק שהוביל ובנה חברה לתפארת מדינת ישראל. כבוד כבוד כבוד
    סגור
  • 1.
    אלוף
    נועם רוזנפלד 07/2020/02
    הגב לתגובה זו
    7 0
    כל הכבוד עמירם
    סגור
  • אלוףףףףףף
    מורן כדר 01/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה אלוףףף אתה עמירם! מגיע לך! יישר כוח ??
    סגור