השוק

מנכ"ל משרד הפנים: "מתכננים פעימה נוספת של פטור מארנונה לעסקים"

הדברים נאמרו במהלך דיון ועדת הכספים בנושא מצבן הכלכלי של הרשויות המקומיות בהם נקבעו סגר או הגבלות תנועה. מרדכי כהן, המנכ"ל, גילה כי "באוצר לא רק שאין התנגדות - אלא יש ישיבה היום לבחון איך מפיקים לקחים ועושים פעימה נוספת"
אילן שניג | 
ישיבת ועדת הכספים (צילום עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
במהלך דיון ועדת הכספים, בראשות ח"כ משה גפני, בנושא 'מצבן הכלכלי של הרשויות המקומיות ותושבי היישובים בהם נקבעו סגר או הגבלות תנועה', הודיע מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, כי בכוונת המשרד לקדם פעימה נוספת של פטור מארנונה לעסקים ברשויות המקומיות.
כהן אמר בישיבה כי "זה הוכיח עצמו בפעימה הקודמת בצורה יעילה ופשוטה. אמרנו לאוצר שיש אפשרות לעשות עוד פעימה". לדבריו, באוצר מאותתים שיתנו תמיכה למהלך: "באוצר לא רק שאין התנגדות - אלא יש ישיבה היום לבחון איך מפיקים לקחים ועושים פעימה נוספת" אמר כהן.
במסגרת התקנות שנחתמו, ניתנה לרשויות המקומיות האפשרות לתת לעסקים שלושה חודשי פטור מתשלום הארנונה, או לחלופין - להעניק הנחה כוללת של 25% בתשלום עד סוף 2020. לטובת המהלך, הקצתה המדינה תקציב בגובה של 2.8 מיליארד שקל, שייועדו לשיפוי הרשויות המקומיות בגין אובדן הכנסה זה. נקבע כי התקנות יחולו על המגזר העסקי, לרבות משרדים, שירותים ומסחר, תעשייה, בתי מלון, בתי מלאכה, חניונים ועוד.
נכון לשעה זו, חידוש תקנות הפטור לשלושה חודשים נוספים הינו בגדר המלצה בלבד - ועוד לא ידוע באם יאושרו, באיזה היקף, ועל מי יחולו. 
אם יאושרו תקנות הפטור החדשות, יידרש האוצר לגבות את המהלך תקציבית - תוך שיפוי הרשויות המקומיות בגין אובדן ההכנסות הצפוי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה