השוק

על מסלול הלאמה: דירקטוריון אל על הצביע בעד מתווה החילוץ של האוצר

הוחלט כי חברת התעופה תיטול הלוואה של 250 מיליון דולר ותצא להנפקת מניות בהיקף 150 מיליון דולר, בה תיקח חלק המדינה. הבעלים תמי מוזס-בורוביץ' שהתנגדה למתווה צפויה לאבד את השליטה בחברה
איתי פת-יה | 
אל על (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של אל על/ Yochai Mossi)
הנפקת המניות בדרך – ואולי גם השליטה הממשלתית: דירקטוריון אל על החליט לפני זמן קצר לקבל את מתווה החילוץ שהציע לחברה משרד האוצר.
המשמעות היא שחברת התעופה תיטול מבנק דיסקונט הלוואה של 250 מיליון דולר, סכום הנמוך מזה שבתכנון המקורי, בערבות מדינה של 75%, כשלצד זאת תצא להנפקת מניות בהיקף 150 מיליון דולר נוספים, והמדינה מצדה תסכים לרכוש את כל המניות שלא ימכרו. מתווה זה מעלה למעשה על השולחן תרחיש בו 17 שנה אחרי שהחל הליך ההפרטה שלה, אל על תחזור לידיים ממשלתיות. אולם, המניות שתרכוש המדינה יועברו לנאמן שסמכויותיו יקבעו טרם מועד ההנפקה, וזה יפעל במטרה למכור אותן חזרה בשוק תוך פרק זמן שיקבע גם הוא בהמשך.
 
קראו עוד ב-ice
בעלת השליטה באל על, תמי מוזס-בורוביץ' התנגדה להצעה זו של האוצר מחשש שתילקח ממנה השליטה בחברה, ועל כן פעלה לקדם את התכנית המקורית להלוואה של 400 מיליון דולר, בערבות של 82.5%. אלא שהדבר היה מותנה בהזרמת כספים לחברה מצד הבעלים, ובדרכה של בורוביץ' עמדו בעלי החוב של קבוצת כנפיים, החברה האם של אל על, שטענו כי ההזרמה לאל על תבוא על חשבון שירות החוב כלפיהם. כלל הדירקטורים מטעם כנפיים לא לקחו חלק בהצבעה היום בדירקטוריון אל על.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה