השוק

72 כלכלנים בכירים: "התכנית של נתניהו בזבזנית ולא תניע את הכלכלה"

בעקבות דבריו של יועצו של נתניהו פרופ' אבי שמחון לפיהם רוב הכלכלנים "הרציניים" בעד תכנית המענקים, פרופ' מנואל טרכטנברג ערך סקר ובו פרופ' עומר מואב, הנגידה ומנכ"ל האוצר לשעבר ונוספים יצאו נגדה
איתי פת-יה |  1
אבי בן בסט, עומר מואב, קרנית פלוג, אבי שמחון, ביבי נתניהו (צילום ויקיפדיה, פייסבוק/עומר מואב, בנימין נתניהו, מתוך אתר idi)
72 כלכלנים דוחים את תכנית המענקים החדשה והשנויה במחלוקת עליה הכריז ראש הממשלה נתניהו. פרופ' מנואל טרכטנברג, לשעבר ח"כ מטעם המחנה הציוני, ערך סקר בקרב 76 כלכלנים בכירים שחוו דעתם על התכנית, ומתוכם 72 משתתפים (95%) כאמור השיבו שזו, לדעתם, לא תניע את הכלכלה בצורה יעילה, בשונה ממה שאומרים יוזמיה. על המשיבים נמנים גם הנגידה לשעבר פרופ' קרנית פלוג, הממונה על שוק ההון לשעבר עודד שריג, מנכ"ל האוצר לשעבר אבי בן בסט והפרופסורים עומר מואב, משה חזן, ראובן גרונאו ועוד.
הסקר הורכב משתי שאלות, הראשונה היא "האם אתה סבור שהשימוש הטוב ביותר ב-6 מיליארד שקל מתקציב המדינה כדי להניע את גלגלי המשק הנו חלוקת מענק כזה לכל אזרח במדינה?", ואילו השנייה הייתה "האם אתה מכיר אשית מספר רב של 'כלכלנים רציניים' שתומכים במהלך זה?". השאלה האחרונה נוסחה כך כשהיא מתייחס לדבריו של פרופ' אבי שמחון, יועצו הכלכלי של נתניהו וראש המועצה הלאומית לכלכלה, שאמר בריאיון לחדשות 12 שרוב הכלכלנים "הרציניים" תומכים בתכנית.
 
קראו עוד ב-ice
58 מהנשאלים הזדהו שמית ומהם 55 השיבו "לא" על שתי השאלות. שני משתתפים סירבו להשיב בצורה מפורשת ועורכי הסקר מעריכים כי למעשה הם תמכו בתכנית, משתתף אחד הביע תמיכה מפורשת, ואחדים לא מצאו לנכון להביע עמדה מפאת תפקידם או נסיבות דומות.

עורכי הסקר, פרופ' מנואל טרכטנברג, אוניברסיטת תל אביב ומוסד שמואל נאמן בטכניון מציינים כי אחדים מהמשתתפים הוסיפו כי הם סבורים שיש בדבריו של שמחון לחדשות 12 משום הטעייה מכוונת וביודעין של הציבור ומסרו התכנית מחטיאה את המטרה של סיוע לנפגעי הקורונה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שמחון הוא הפה של הנאשם עם 3 כתבי אישום.
    אני 07/2020/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמחון = כישלון
    סגור