השוק

שברון בדרך להשתלט על נובל אנרג'י: רוכשת את ענקית הגז ב-5 מיליארד דולר

מניית נובל זינקה בכ-9.3% בתגובה לדיווח על הרכישה. עם השלמת הרכישה, תחזיק שברון באתרי הגז של נובל אנרג'י בישראל, במקביל לאחזקותיה עם קבוצת דלק באתר הגז בקפריסין 
שרון טל | 
נובל אנרג'י גז (צילום אתר החברה)
דרמה בשוק הגז: ענקית האנרגיה העולמית שברון הודיעה היום כי תרכוש את חברת הגז נובל אנרג'י ב-5 מיליארד דולר. בתגובה לדיווח, זינקה מניית נובל ב-9.3%, מניית דלק קבוצה זינקה בכ-11%, ושותפות רציו יהש זינקה בכ-14%.
נובל אנרג'י היא מפעילת אסדת הקידוח הישראלית – לוויתן ונחשבת לאחת מחברות האנרגיות הבולטות בישראל. היא מחזיקה בכ-25% בקידוח הגז "תמר" ובכ-40% מפרויקט לוויתן יחד עם דלק (כ-45%) ורציו (כ-15%). נובל היא גם המפעילה של שני הקידוחים.
הרכישה של שברון מגיעה לאחר שנה קשה שעברה על נובל אנרג'י. שווי המניה שלה נחתך ביותר מ-60% מתחילת השנה והגיע לשער של 9.65 דולר בלבד, על רקע התנודתיות במחיר הנפט. כיום, שווי השוק הנוכחי של נובל אנרג'י נאמד בכ-4.63 מיליארד דולר בלבד.
עבור שברון, הרכישה מהווה סוג של סגירת מעגל. שברון החזיקה בעבר במאגרי תמר ולוויתן אך מכרה את החזקותיה לפי שהתגלו בה שכבות הגז הנוספות.
ענקית האנרגיה שברון פעילה בכ-180 מדינות ברחבי העולם ונסחרת לפי שווי שוק של כ-160 מיליארד דולר. עם רכישת נובל אנרג'י, תהפוך שברון לשותפה של דלק במאגרי הגז בישראל, בנוסף לאחזקותיה עם קבוצת דלק באתר הגז בקפריסין.
שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ בירך על כניסתה של 'שברון' למשק האנרגיה הישראלי: "רכישת נובל אנרג'י על ידי ענקית האנרגיה האמריקאית 'שברון' מהווה הבעת אמון אדירה במשק האנרגיה הישראלי, ובהמשך הפיתוח והייצוא של גז טבעי ממדינת ישראל. כמובן שאם וכאשר תוגש הבקשה למשרד האנרגיה היא תיבחן בהתאם לכללים הנהוגים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה