השוק

עסקת ענק: אלטשולר רכש מניות שופרסל בחצי מיליארד שקל

מדובר בכשליש מההפצה של מניות רשת השיווק, את שאר המניות רכשו חברות ביטוח ובתי השקעות. בעקבות המכירה נותרה דסק"ש עם שתי החזקות גדולות - חברת התקשורת סלקום וחברת הנדל"ן נכסים ובניין
אילן שניג | 
אדוארדו אלשטיין, גילעד אלטשולר (צילום ויקיפדיה,יח"צ)
בית ההשקעות אלטשולר שחם רכש אתמול מניות שופרסל בסכום של כ-500 מיליון שקל, במסגרת מכירת המניות שביצעה דיסקונט השקעות אתמול נרכשה כשליש מההפצה המתוכננת של מניות שופרסל. את שאר המניות רכשו חברות ביטוח ובתי השקעות. בכך נפרד אדוארדו אלשטיין סופית משופרסל. בעקבות המכירה נותרה דסק"ש עם שתי החזקות גדולות - חברת התקשורת סלקום וחברת הנדל"ן נכסים ובניין.
חברת ההחזקות דיסקונט השקעות, שבשליטת אדוארדו אלשטיין, השלימה אתמול עסקת ענק כאשר הבטיחה את מכירתה של מלוא ההחזקה ברשת הסופרמרקטים בתמורה לסכום של כ-1.5 מיליארד שקל, במחיר של 23.5 שקל למניה. בעקבות המכירה הגדילה דסק"ש את היקף המזומנים שבקופתה ליותר מ-2 מיליארד שקל.
דסק"ש היא בעלת המניות הגדולה בשופרסל, אולם לאחר שמ-2018 התחילה לממש את חלקה בחברה ירדה מהשליטה בה כשהגיע לאחזקה של 26%, אותם היא מעמידה למכירה כעת. במרץ האחרון ניסתה למכור נתח זה אלא שעקב היעדר ביקושים משמעותיים, וכן בעיה של נזילות בה נתקלה בזמנו (ימי סגר הקורונה בגל הראשון, כזכור), הקפיאה את המכירה אז. לדסק"ש חוב של 3.7 מיליארד שקל למחזיקי אגרות החוב שלה. כמו כן מקדם אלשטיין, שהוא גם בעל השליטה באי.די.בי, החברה האחות של דסק"ש, הסדר מול מחזיקי האג"ח של הראשונה, במסגרתו 70% ממניות דסק"ש ישועבדו למחזיקי אחת הסדרות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה