השוק

לאחר פרסום הדוחות הכספיים: גב-ים גייסה כ-900 מיליון שקל בהנפקת אגרות חוב

הגיוס מגיע גם לאחר שהחברה השלימה את השלב המוסדי בהנפקת אגרות חוב. כ-550 מליון שקל גויסו בריבית שקלית של 2.23% בשנה ולמשך 8 שנים. יתר הסכום בעל מח"מ של כ-5 שנים בריבית שנתית של כ-1.03%, צמודה למדד המחירים לצרכן
שרון טל | 
אבי יעקובוביץ׳ (צילום אלדד רפאלי)
גב-ים, בניהולו של אבי יעקובוביץ', גייסה אגרות חוב של כ-900 מיליון שקל. לפי הודעת החברה, היא השלימה אתמול בהצלחה את השלב המוסדי בהנפקת אגרות חוב בדרך של הרחבת סדרת אגרות חוב (סדרה ח') ואגרות חוב (סדרה ט') של החברה, המדורגות על-ידי מעלות S&P בדירוג AA ועל-ידי מידרוג בדירוג Aa2.
החברה ביקשה לגייס כ-400 מליון שקל באמצעות הרחבה של שתי סדרות אגרות חוב קיימות - סדרה ח' וסדרה ט'. ההנפקה זכתה לביקושים גבוהים של כ-1.15 מיליארד שקל.
החברה בחרה לגייס סה"כ כ-900 מליון שקל, מתוכם כ-550 מליון אגרות חוב (סדרה ח'), בעלת משך חיים ממוצע של כ-8 שנים, בריבית שקלית קבועה בשיעור שנתי של 2.23%; וכ-350 מליון ש"ח אגרות חוב (סדרה ט'), בעלת מח"מ של כ-5 שנים, בריבית בשיעור שנתי של 1.03%, צמודה למדד המחירים לצרכן. את הגיוס הובילה חברת אפסילון חיתום.
הגיוס מגיע שבוע לאחר פרסום דוחות מוצלחים של גב-ים, במסגרתם הציגה צמיחה למרות הקורונה. בין היתר, החברה חתמה במחצית הראשונה של 2020 על הסכמי שכירות בהיקף של 66 אלף מ"ר שמניבים לה כ-47 מיליון שקל בשנה.
במהלך שנת 2020 הנפיקה גב-ים וחברה הבת מת"ם חוב בסך כולל העולה על מיליארד שקל, לא כולל ההנפקה הנוכחית. בשבוע שעבר הנפיקה החברה הבת, מת"ם, אגרות חוב הנסחרות במערכת הרצף המוסדי, באמצעות הרחבת סדרת אגרות חוב קיימת, המדורגות Aa2 על-ידי מדרוג, למח"מ 4.7 שנים, בתמורה כוללת של כ-250 מיליוני ש"ח ברוטו, ובריבית שקלית שנתית קבועה אפקטיבית בשיעור 1.98%. בהנפקה זו היו ביקושים של קרוב ל-400 מליון שקל, לפי החברה.
בפברואר 2020 הנפיקה גב-ים סדרה חדשה של אגרות חוב, בתמורה לסך ברוטו של 777 מליון שקל, לאחר ביקושים שעלו על 1.4 מיליארד ש"ח. אגרות החוב (סדרה ט') גויסו במחיר המשקף ריבית שלילית בשיעור (0.01%-), צמודה למדד המחירים לצרכן. 
"החברה ממשיכה להתרחב ומובילה מהלכי ייזום, בראיה ארוכת טווח, בהיקף של כ-290 אלף מ"ר, הכוללים 8 פרויקטים, בהשקעה כוללת של כ-1.7 מיליארד ש"ח (חלק החברה), אשר יעמידו את מצבת הנכסים של החברה על למעלה מ-1.2 מיליון מ"ר והכנסות שנתיות בסך של כ-700 מיליון ש"ח, לאחר השלמה ואכלוס מלא. פרויקטים אלו ימשיכו להוביל את גב-ים להמשך צמיחה ולבסס את המוניטין שלה כחברת הנדל"ן המניב המובילה בישראל". נמסר מהחברה.
אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים: "הביקושים הגבוהים בשלוש ההנפקות האמורות והצלחתן, מהוות הבעת אמון של שוק ההון בחברה, באיכות נכסיה ובאסטרטגיה העסקית שלה, אשר מביאה לצמיחה, לאיתנות פיננסית וליציבות לאורך שנים. ביקושי היתר שנרשמו מספקים לחברה רוח גבית להמשך פעילות הייזום האינטנסיבית. חשוב לציין, כי 100% מנכסי החברה אינם משועבדים, יתרון שמגדיל משמעותית את הגמישות הפיננסית של החברה. בנוסף, החברה שומרת על שיעור מינוף נמוך של כ-50%, ובמקביל נמצאת בצמיחה לאורך שנים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה