השוק

עסקת ה-381 מיליון דולר: יצחק תשובה מממש מרבית נכסי אלעד קנדה

קבוצת הנדל"ן של איש העסקים התחייבת למכירת חברת הבת שלה לקבוצה הקנדית רסטר מנג'מנט, בנוסף לנכסים של אלעד גרופ. היקף העסקה הכולל מוערך בכ-587 מיליון דולר
רועי בהריר-פרל | 
יצחק תשובה (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של יצחק תשובה)
איש העסקים יצחק תשובה, המתמודד בימים אלה עם חוב אסטרונומי בסך 6.5 מיליארד שקל שצברה קבוצת דלק שבבעלותו, ממשיך לממש נכסים פרטיים בניסיון לצאת מהבוץ: אלעד גרופ, קבוצת הנדל"ן הפרטית שלו, התחייבה למכירת חברת הבת שלה אלעד קנדה לקבוצה הקנדית רסטר מנג'מנט בסכום של כ-508 מיליון דולר קנדי (כ-381 מיליון דולר, כ-1.3 מיליארד שקל). זאת, בנוסף לנכסים של אלעד גרופ עצמה בשווי של כ-275 מיליון דולר קנדי. בסך הכל, היקף העסקה עומד על כ-783 מיליון דולר קנדי (כ-587 מיליון דולר, כ-2 מיליארד שקל).
על פי מסרים שהעבירה אלעד קנדה, החברה הקנדית מתכוונת להמשיך את העסקתה של הנהלת החברה העוסקת בבנייה, ברכישה, בהפעלה, בפיתוח ובמכירה של נכסים וקרקעות בקנדה ובארצות הברית, לרבות המנכ"ל רפי לזר שצפוי להישאר בכיסאו.
קבוצת אלעד גרופ, בדומה לקבוצת דלק, מתמודדת עם חובות לא קטנים, בסך 676 מיליון שקל. ביוני האחרון, לאחר ירידה אל מתחת לרמה של A מינו בדירוג של S&P מעלות, פנתה הקבוצה למחזיקי אגרות חוב של חברות הבת שלה, בבקשה שיוותרו על העמדת החוב לפירעון מיידי בתמורה לביטחונות לתשלום החוב, שיועברו להם. את הכסף לביטחונות ולפרעון התחייבויותיה למחזיקי האג"ח היא הצהירה כי בכוונתה להשיג על ידי מכירת נכסים וחברות בנות.
מכירתה של אלעד קנדה מגיעה בהמשך להצהרה זו, אם כי מדובר בשינוי דרמתי ביחס להכרזתה של אלעד קנדה מלפני חודש על כך שבכוונתה על מכירה של 37% ממנה בלבד. המימוש האחרון של תשובה, בכל אופן, מצטרף למכירת אלעד ישראל מגורים לקרן ג'י.טי.אל.וי תמורת 198 מיליון שקל ומכירה של שני מגרשים בצפון תל אביב ולקבוצת חג'ג' ודמרי ב-380 מיליון שקל. האם מדובר במימוש האחרון של אייל ההון הישראלי? אפשר בהחלט להניח שלא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה