השוק

פייסבוק הכריזה על מענק לעסקים, אך דרכה על היבלות של אלפי בעלי עסקים בפריפריה

תכנית המענקים של פייסבוק בישראל תחלק כ-15 אלף דולר לכמאה עסקים. אך רק בגוש דן, מדוע? "כיוון שלפייסבוק שני משרדים בת"א". יוזמה נוספת של פייסבוק מכשירה לבניית תשתית באינטרנט לעסקים בפריפריה
אנגלינה יוסים | 
פייסבוק (צילום פייסבוק)
פייסבוק הודיעה על פתיחת תכנית המענקים לעסקים קטנים, שתעניק למעלה מ-1.3 מיליון דולר לעסקים קטנים באזור גוש דן בלבד, מדובר ב-88 חברות שיקבלו את המענקים. מענק זה יינתן במסגרת תכנית המענקים העולמית של פייסבוק עליה הוכרז במרץ האחרון. החברה תעניק כ-100 מיליוני דולרים ל-30 אלף עסקים קטנים ברחבי העולם כולל ישראל.
מדוע המענקים רק לעסקים באיזור גוש דן?
מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני, אמרה כי "השאלה מצויינת אך בהיות פייסבוק חברה גלובלית, ותכנית המענקים שלה היא גלובלית, היינו צריכים לבנות מערך קריטריונים אחיד לכל העולם. לפייסבוק בישראל יש שני משרדים בתל אביב, לכן המענקים ינתנו לעסקים קטנים באיזור גוש דן".
עסקים מאזור גוש דן עם ותק של שנה ומעלה, ושבשורותיהם שניים עד 50 עובדים יוכלו להגיש בקשה החל מהיום, בשעה 15:00. גובה המענק לעסק יעמוד על 14,663 דולרים מתוכם 9,162 דולרים במזומן ו-5,499 דולרים בקופונים לפרסום בפלטפורמות השונות של פייסבוק.

מנכ"לית פייסבוק ישראל הוסיפה כי "אנחנו לא עוצרים שם ולכן השקנו את תכנית התמיכה הלאומית שלנו יחד עם הפורום הכלכלי חברתי של בית הנשיא. הפוקוס המשמעותי על אזורי הנגב והגליל כדי לוודא שאנחנו תומכים בעסקים מגוונים ככל שניתן באזורים רחבים ככל שניתן".
מסקר שערכה פייסבוק ישראל עלה כי 58% מהעסקים הקטנים והבינוניים שפעילים ברשתות החברתיות דיווחו על ירידה במחזור החודשי שלהם. לכן, נפתח פרויקט הכשרת פרסום לעסקים קטנים שמלווה כ-500 עסקים קטנים בפריפריה ומעניק להם ליווי לבניית העסק האינטרנטי שלהם.
לא מדובר במענק כלכלי, אלא צוות תמיכה והכשרה לעסקים קטנים ובינוניים ההכשרות יתמקדו במתן כלים ויכולות לבניית תשתית עסקית דיגיטלית מקצה לקצה לרבות אופרציה ולוגיסטיקה, שיווק, מכירות ושירות לקוחות. הפרויקט נמצא כעת בשלב הפיילוט ומלווה כ-500 עסקים קטנים מישובים בפריפריה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה