השוק

בדרך לפשרה? הליכוד הסכים לתמוך בחוק שידחה את תקציב המדינה

ניסיון אמיתי למנוע בחירות או עוד תרגיל פוליטי? נתניהו הסכים לתמוך בהצעה הטרומית של האוזר והנדל. הערכה: ניסיון לסכל לכחול לבן את האפשרות להצביע ביום רביעי בעד החוק שימנע ממנו כנאשם בפלילים להרכיב ממשלה
אילן שניג | 
בנימין נתניהו ובני גנץ (צילום עמוס בן גרשון, דוברות הכנסת)
האם אנחנו בדרך פתרון משבר התקציב? נתניהו הסכים לתמוך בהצעת החוק של האוזר והנדל לדחות את תקציב המדינה – הוא הסכים לכך בינתיים רק בשלבים הטרומיים – כלומר עד קריאה שניה ושלישית.. המשמעות: נתניהו שומר את האפשרות לדחייה של משבר התקציב בחודשיים, ובזמן הזה להגיע לפתרון כולל עם כחול לבן.
ההחלטה לאשר את החוק רק בשלביו המוקדמים, ולא בשלוש קריאות, נועדה בין היתר לסכל את האפשרות שהח"כים של כחול לבן יצביעו ביום רביעי הקרוב בעד הצעת החוק של יש עתיד שתמנע מנתניהו כנאשם בפלילים להרכיב ממשלה. נתניהו סבור שבמקרה כזה גנץ לא יתמוך בחוק.
 אפשרות שנדונה בשיחות במפלגה ביממה האחרונה. נתניהו סבור כי אם יתמוך בהצעה שמטרתה לפתור את המשבר, שר הביטחון בני גנץ לא יעז לתמוך בחוק כזה.
בכחול לבן בירכו על היענות נתניהו לבקשת האוזר והנדל: "כחול לבן מברכת את הליכוד על היענותו לשמירה על יציבותה הפוליטית והציבורית בישראל. כחול לבן תעשה כל שביכולתה כדי למנוע בחירות איומות מאזרחי ישראל בעיצומו של אחד המשברים החמורים בתולדות המדינה. נתמוך בתיקון החוק הקיים, בדרך שתאפשר תקציב לשיקום כלכלת ישראל. לאזרחי מדינת ישראל מגיע את הודאות והיציבות הטובה ביותר בעת הזו ולכך נמשיך לפעול".
ההחלטה אינה פותרת את המשבר, אלא רק דוחה אותו. הוויכוח העיקרי בין נתניהו לגנץ - האם יקודם תקציב חד שנתי או דו שנתי – ממשיך להתנהל.  גורם בכיר בליכוד אמר אתמול כי נתניהו אמנם הסכים למהלך אך מיד לאחר מכן המשיך בדרישה להעביר תקציב חד שנתי באופן מיידי. "אנחנו מצפים מכחול לבן להתמקד בעיקר - מלחמה בקורונה והעברת הכספים והמענקים לאזרחי ישראל - ולהימנע מגרירת מדינת ישראל לבחירות מיותרות", אמר הבכיר בליכוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה