השוק

שישיית היי-טק: הכירו את החברות החדשות במועדון ת"א 35

אנרגיה ירוקה, בדיקות קורונה, ביטוח ו- IT - המדד הנחשק בבורסה, מדד ת"א היי-טק, חגג השבוע את הצטרפותן של שש חברות חדשות, מתוכן חמש בפעם הראשונה. הכירו את החברות החדשות במועדון

מערכת אייס | 
אסא לוינגר, רוני על-דור, איתן אופנהיים
בתמונה: אסא לוינגר, רוני על-דור, איתן אופנהיים. קרדיט: מתוך אתר אנרג'יקס, יוסי אלוני, יחצ
משקיעי הבורסה בתל אביב שינו את השקעותיהם הרגילות בטכנולוגיה בעקבות מגפת הקורונה, והעלו מספר מניות חדשות למעלה הפירמידה. עם תחילת שבוע המסחר הנוכחי, החלו שש החברות - אופקו, אנרג'יקס, מיטרוניקס, מטריקס, נובה וסאפיינס – להיסחר במדד ת"א 35. החברות מייצרות מגוון שירותים טכנולוגיים, בתחומי מדעי החיים, קלינטק, שירותי מידע, אלקטרוניקה, אופטיקה ומוליכים למחצה. הכירו את הכוכבות העולות:
אופקו – נרתמה למאבק בנגיף הקורונה
אופקו (OPKO health) היא חברה אמריקנית העוסקת בתחומי הביו-פארמה ואבחון רב-לאומי. בשגרה, החברה מפתחת בין השאר טיפולים ליתר פעילות של יותרת בלוטת התריס והשלימה גיוס חולים לניסוי שלב 3 נגד אי ספיקה של ויטמין D. החברה היא חברה ציבורית ונסחרת הן בבורסה לניירות ערך בניו יורק והן בבורסה לניירות ערך בתל אביב. אופקו פעילה בארצות הברית, מקסיקו, צ'ילה, אורוגוואי, ספרד וישראל.
מבין החברות החדשות שמצטרפות למדד, היא החזקה ביותר – שווי השוק שלה עומד על כ-13.5 מיליארד שקלים, והמניה שלה זינקה בכ-300% מתחילת 2020. בעקבות משבר הקורונה, ולאחר תקופת שפל בערך המניה, נכנסה החברה לטיפול בוירוס והקדישה את מלוא משאבי מעבדות המחקר שלה לנושא. לאחרונה אף פרסמה כי היא זו שתבצע את בדיקות הקורונה של ליגות הספורט המובילות בארה"ב – כדורסל, פוטבול וכדורגל.
מיטרוניקס – הקיבוץ על המפה
מיטרוניקס (MAYTRONICS) הינה חברה ציבורית בבעלות קיבוץ יזרעאל, הפועלת בשוק הבינלאומי לבריכות שחייה. קו המוצרים המוביל שלה הוא ה"דולפין" – רובוט לניקוי בריכות, עם נתח שוק עולמי העומד על כ- 46%. נוסף על רובוטים לניקוי בריכות, החברה מייצרת גם מוצרי בטיחות וטכנולוגיות מים.
נגיף הקורונה טלטל את החברה, אך לאחר שנפגעה בגל הראשון הצליחה לצמוח לשווי שיא של כ- 5.6 מיליארד שקלים, המשקף עליה של כ- 80% בערכה מתחילת השנה. החברה, שהעריכה כי השימוש במוצריה בקרב בעלי הבריכות הפרטיות דווקא יגבר בתקופת המשבר, הצליחה להיערך אליו נכונה עם צמצום פעילותה בשוק הבריכות הציבוריות באופן שצמצם עבורה את "הסיכונים שבהמשך התפשטות הנגיף", כפי שנכתב בדו"חות החברה.
אנרג'יקס – ירוק זה השחור החדש
אנרג'יקס (ENERGIX) היא אחת מחברות האנרגיה המתחדשת הגדולות בישראל, ועוסקת בהקמה, תפעול, אחזקה, ניהול ומכירת חשמל ממקורות אנרגיה מתחדשת. לחברה מערכות לייצור חשמל אנרגיה סולארית וטורבינות רוח, בישראל, פולין וארצות הברית, והיא מחזיקה במערכות בהפעלה מסחרית בהיקף כולל של למעלה מ- 168MWp.
שווי השוק של החברה עומד על כ- 7.7 מיליארד שקלים והמנייה עלתה במהלך 2020 בלא פחות מ- 55%. המגמה עתידה רק להתעצם כחלק מתנועת השוק לכיוון הפקת אנרגיה מתחדשת, ולראייה – הנתון המדהים לפיו במהלך חודש מרץ, כ- 27% מהחשמל שהופק בארץ יוצר מאנרגיות מתחדשות.

(מתוך אתר חברת אנרג'יקס)
סאפיינס – ביטוח מבטיח
סאפיינס (SAPIENS) היא חברת תוכנה ישראלית הנמצאת בשליטתה של פורמולה מערכות. גם היא, כמו חברת נובה, רשומה בנאסד"ק ובבורסה לניירות ערך בתל אביב. החברה מעסיקה כ- 2,500 עובדים ברחבי העולם ומשרתת למעלה מ- 450 חברות ביטוח וארגונים פיננסיים ברחבי העולם. שווי החברה מגיע היום ל- 5.3 מיליארד שקלים.
משבר הקורונה לא פסח גם עליה, ובתחילתו איבדה כמעט שליש מערכה, אך תוך זמן קצר הצליחה להכפיל את ערכה. כמו כן, החברה ממשיכה במדיניות הרכישה הענפה שלה ורכשה את חברת דלפי האמריקנית על אף ימי המשבר וחוסר הוודאות הכלכלית שהוא מזמן.
נובה – על אפו וחמתו של המיתון
נובה (NOVA) היא חברה ישראלית העוסקת בפיתוח וייצור מערכות מדידה בתעשיית המוליכים למחצה (סמיקונדקטור). החברה נסחרת הן בנאסד"ק והן בבורסה לניירות ערך בתל אביב, ושוויה עומד כיום על 5.16 מיליארד שקלים.
בדו"חות הכספיים שפרסמה עם סיום הרבעון השני, העידה החברה על צמיחה של 22% בהכנסותיה העומדות על 62.6 מיליון דולרים. התפשטות הנגיף לא מנעה מהמנייה שלה לעלות ב- 46% מתחילת השנה, והיא נסחרת כיום בשיא של כל הזמנים עבורה.

(מתוך אתר חברת נובה) 

מטריקס – התאוששות של למעלה מ- 100%
מטריקס (MATRIX) היא חברת טכנולוגיית מידע ישראלית, המעסיקה למעלה מ- 10,000 עובדים. היא נסחרת במדד ת"א 125, ת"א 35 ומדד תל-דיב, ונחשבת לחברת ה- IT הגדולה ביותר בבורסה. מטריקס מובילה בשוק ה- IT, ומדורגת ע"י חברת המחקר והייעוץ STKI כמובילת שירותי ה- IT בישראל כבר 15 שנה ברציפות.
בתחילת משבר הקורונה, צנחה מניית החברה ב- 35%, אך היא הצליחה להתאושש ממנו במהירות, בלמעלה מ- 100%. סך הכל – מתחילת השנה נרשמה עלייה של 31%. שווי החברה כיום עומד על כ- 5.6 מיליארד שקלים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה