השוק

מעל 50 חברות ענק נגד טראמפ: התנהלותו פוגעת בכלכלה האמריקאית

בחברות הטכנולוגיה המובילות בעולם ביניהן אפל, מיקרוסופט ופייסבוק, זועמים על החלטת טראמפ להשהות את ויזת העבודה של אזרחי מדינות זרות בעקבות משבר הקורונה, ופנו בנושא לבית המשפט
רועי בהריר-פרל | 
דונלד טראמפ (צילום טוויטר/דונלד טראמפ)
52 חברות טכנולוגיה בארצות הברית - ביניהן פייסבוק, מיקרוסופט ואפל - משתפות בימים אלה פעולה במהלך משפטי נגד הממשל הפדרלי בארצות הברית, בראשות הנשיא דונאלד טראמפ, שהחליט להשהות את ויזת העבודה של אזרחי מדינות זרות עד לסוף השנה בעקבות משבר הקורונה. החברות הגישו לבית המשפט הצהרה לפני תביעה נגד מזכיר ביטחון המולדת צ'אד וולף ומזכיר המדינה מייק פומפאו בעניין החוקרים החדשים, שעשויים, לטענתם, להביא לפגיעה אנושה בכלכלת ארצות הברית.
הצו להשהיית הוויזה לעובדים זרים ניתן ביוני האחרון לאחר שהנשיא טראמפ הסביר כי "מתן ויזות לעובדים אלה מהווה איום ממשי לאפשרות של אמריקאים למצוא עבודה במציאות כלכלית שהפכה לבלתי יציבה כתוצאה מהתפרצות מגיפת הקורונה". במילים אחרות, המהלך מתעדף אמריקאים על פני עובדים זרים שעשויים להיאבק מולם על אותן משרות, שחלקן נחשקות במיוחד.
52 החברות שחתמו על התצהיר מתנגדות בתוקף לגישה הזאת וטוענת כי "השהיית תכניות הויזה לתושבי חוץ בסופו של דבר מנוגדת לאינטרסים של ארצות הברית בכך שהיא מצמצמת את היכולת של עסקים מקומיים למשוך אליהם את העובדים הטובים ביותר בעולם בתחומם, להניע תהליכים של חדשנות ולהביא, בשורה התחתונה, לשגשוג כלכלי", כפי שנכתב בהצהרה. כל הנ"ל, לטענתם, שווה לפגיעה חמורה הרבה יותר בכלכלת ארצות הברית מאשר תפיסת מקומות עבודה שאולי היו מתאימים גם לאזרחים אמריקאים.
בנוסף לאפל, לפייסבוק ולמיקרוסופט חתמו על התצהיר גם ענקיות טק כמו טוויטר, פייפאל, רדיט, דרופבוקס, אובר, נטפליקס, אינטל ו-HP. בחודשים האחרונים, חברות אלה ואחרות מנסות להילחם בצו החדש בדרכים שונות. ביולי האחרון, כזכור, פייסבוק, גוגל ומיקרוסופט איחדו כוחות בתביעה נגד חוק חדש שקובע כי על סטודנטים זרים לעזוב את ארצות הברית אם המכללות שבהן הם לומדים אינן מאפשרות למידה מרחוק. כעת, כשמצטרף לכך גם איום בתביעה בעניין העובדים שאינם אמריקאים, הקרע בין ממשל טראמפ לחברות הענק מעמיק עוד יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה