השוק

משרד האוצר נגד בנק ישראל: "דוח מופרך וחוסר מקצועיות"

באוצר יצאו במתקפה נגד הנתונים על חבילת הסיוע הישראלית שפרסם בנק ישראל, וטענו כי הסיוע גבוה בצורה משמעותית ועמד על 13.9% ולא על 3.7%, כפי שפורסם: "הנתונים מטעים ומוטעים לגמרי"
מערכת אייס | 
ישראל כ"ץ, אמיר ירון (צילום יוטיוב/פייסבוק)
התקפה חסרת תקדים של בכירי משרד האוצר על בנק ישראל. הבכירים טענו כי הנתונים שפרסם הבנק על חבילת הסיוע למשק מוטעים ומטעים. לטענתם הסיוע עומד על 13.9% ולא על 3.7%, כפי שפורסם: "מדובר בדוח מופרך" התבטאו הבכירים "אין לנו מושג מאיפה הנתונים על הסיוע לישראל. הם מטעים ומוטעים לגמרי. הופתענו מחוסר המקצועיות של פקידי בנק ישראל".
הדו"ח של בנק ישראל קבע אתמול (שלישי) כי ישראל נמצאת בין המדינות שנתנו את הסיוע בהיקף הקטן ביותר למשק בתקופת משבר הקורונה. הנתונים מציגים את המדיניות הפיסקלית, משמע הגדלת ההוצאות באופן גרעוני לטובת תמיכה במשק, בצורת אחוזי ההשקעה של המדינה במשק ביחס לתמ"ג הכולל שלה.
אוסטרליה תמכה בהיקף של כ-12% מהתמ"ג שלה במשק; ארצות הברית בהיקף לכ-10%; גרמניה כ-4.5%; בריטניה כ-4% וישראל בין המדינות שהשקיעו את היחס הקטן מהתמ"ג לטובת המשק עם קצת פחות מ-4%.
כעת, כאמור, בכירי האוצר, טוענים שישראל ממוקמת גבוה יותר בהיקף התמיכה שהיא נותנת וכי הדו"ח שגוי. גורם בכיר באוצר אמר כי הוא  "לא זוכר חוסר מקצועיות כזה בדו"ח, מי שחיבר אותו הישווה נתונים לא רציניים ולא נכונים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה