השוק

טראמפ דרש וקיבל: ה-FDA אישר טיפול בפלזמה לקורונה

הלילה הכריז נשיא ארה"ב, דונאלד טראמפ, על "פריצת דרך בטיפול בקורונה"; ה-FDA אישר שימוש בפלזמה כאמצעי טיפול חירום

ניר קומם |  2
דונלד טראמפ (צילום Gage Skidmore)
הלילה הכריז נשיא ארה"ב, דונאלד טראמפ, על פריצת דרך בטיפול בקורונה במסיבת עיתונאים שיזם שעות אחדות קודם לכן. הנשיא הכריז על אישור חירום שניתן על ידי ה-FDA לטיפול בנגיף הקורונה על ידי שימוש בפלזמת דם. הטיפול באמצעות פלזמה שנתרמת ע"י חולים שנדבקו והחלימו מהנגיף כבר מתבצע במידה מועטה בישראל ובארה"ב.
"אני גאה להכריז הצהרה היסטורית בנוגע להתמודדות שלנו עם הנגיף הסיני. באמצעותו נציל המוני בני אדם. ה-FDA העניק אישור חירום לטיפול באמצעות פלזמה. זה טיפול חזק שמשתמש בנוגדנים שפותחו בקרב חולים שנדבקו והחלימו ומשתיל אותם בגופם של חולים פעילים. הטיפול החדש ירחיב באופן דרמטי את המחקר והשימוש בשיטה זו", אמר טראמפ בהודעתו הרשמית במסיבת העיתונאים. טראמפ השיק קמפיין לאומי לתרומת פלזמה, ועודד את הציבור להגיע ולתרום.
 
ה-FDA החליט שלא לאשר בעבר את הטיפול בעקבות היעדר מידע מספק, ופרסם הצהרה לפיה "עדיין לא הוכחה בטיחות ויעילות המוצר. לכן חשוב להמשיך בניסויים קליניים". אתמול, כאמור, שינה ה-FDA את עמדתו ואישר את השימוש בפלזמה כחירום. לא ברור מה גרם לו לשינוי והאם הצטבר מידע נוסף שהוביל להחלטה.
בשבת, צייץ טראמפ בחשבון הטוויטר שלו כנגד ה- FDA, וטען שהוא פוגע במאמצים להשיג חיסון כדי לחבל בסיכוייו להיבחר בבחירות לנשיאות ארה"ב בנובמבר הקרוב: "הדיפ-סטייט, או לא ברור מי ב-FDA, מקשה מאוד על חברות התרופות לגייס אנשים לניסוי החיסון ולקדם את הטיפול בווירוס. ברור שהם מנסים לעכב את ההתקדמות עד לאחר הבחירות ב-3 בנובמבר. חייבים לפעול מהר ולהציל חיים!"
קיימות מחלות רבות, דוגמת הכלבת, הסארס והאבולה, בהן הטיפול הנהוג הוא אכן שימוש בפלזמה של חולה שהחלים והשתלתה בגוף החולה הנגוע. עם זאת, לא הוכחה עדיין יעילות הטיפול ברמה המחקרית עבור חולי הקורונה. גם אם הטיפול בפלזמה יימצא אפקטיבי ובטוח, היא רחוקה מלהיחשב כפתרון למחלה – הן מאחר שהיא משפרת אך לא פותרת את ההידבקות, והן משום שתהליך ההפקה והמיצוי של הפלזמה נחשב למורכב.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הוא רוצה להראות לפוטין
    דור 08/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שגם לו יש עכשיו .... כמו תינוק מגודל
    סגור
  • 1.
    איזה פלצן מתנשא (ל"ת)
    ורדרדה 08/2020/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור